İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

17 Ocak 2012 Salı

DÜĞÜN ÇORBASI

Rabbimin adıyla başlarım...
Soğuk ve karlı ancak,sıcacık evimizde sıcacık güneş nimetiyle gönlümüzün aydınlandığı bir Ankara sabahından hepinizi Allah'ın selamı ile selamlıyorum.
Rabbim bu soğuk günlerde evi olmayan,yakacağı olmayan,sıcak bir tas çorbaya hasret kardeşlerimizin de yardımcısı olsun(amin).
Kış,kar bizlere düğün bayram,ne büyük nimetlere gark olmuşuz,acaba onların imtihanı mı zor bizimki mi?....
Bu kadar nimet içinde bile sızlanacak bir şeyler bulabiliyoruz,
“O size istediğiniz her şeyden verdi. Eğer Allah(cc)’ın nimetini sayacak olsanız sayamazsınız. Doğrusu insan çok zalim çok nankördür.”
(İbrahim suresi 34.ayet meali)
Rabbim bizleri affetsin,bilerek veya bilmeyerek yaptığımız isyanlarımızı bağışlasın,şükür ve tevekkülümüzü eksik etmesin,dünya işlerinde kendisinden aşağıda olanlara bakıp şükretmeyi,infak etmeyi,ahiret işlerinde ise kendisinden yüksekte olanlara bakıp örnek almayı ve bu yolda gayretlerimizi artırmayı hepimize nasip etsin(amin).
Sahi Van depremini unuttuk mu?ve hala çadırlarda yaşamaya çalışan kardeşlerimiz şimdi ne haldeler?
*********
Düğün çorbası pek çoğumuzun bildiği bir çorba çeşidi.
Hele işkembe çorbasını seviyor,işkembe ile uğraşmak zor geldiği için yapamıyorsanız ve işkembe çorbası hasreti çekiyorsanız,bu isteğinizi köreltecek kolay bir çorba,işkembe çorbası tadında düğün çorbası.
Soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak çok sağlıklı,besleyici bir çorba,düğün çorbası...Gelin nasıl hazırlıyorum kısaca anlatayım...
MALZEMELER
1 küçük buzdolabı poşeti(kurbanın kemikli etlerini bu şekilde ayırmıştım,o yüzden ölçüyü böyle veriyorum) mümkünse ilikli kemikli et,
üzerini örtecek kadar kaynar su,
3 kaşık un,
3-4 yemek kaşığı (az )tereyağı ve zeytinyağı karışımı,
tuz,
isteğe göre pulbiber,karabiber,
limonlu terbiyesi için:
1 adet yumurta sarısı,
2 yemek kaşığı limon suyu,
1 çay kaşından az un,
yanında kullanmak için,arzuya göre ezilmiş sarmısak ve sirke,
NASIL HAZIRLADIM?
kemikli etleri sıcak su ile iyice yıkadım,
ısıtılmış düdüklü tencereye koyup karıştırarak biraz soteledim,
üzerine kaynar su ilave ettim,
kaynamaya başlayınca yüzünde biriken keflerini aldım,
düdüklünün ağzını kapatıp 1,5-2 saat kadar pişirdim(etiniz koyun eti ise bu süre daha kısa olacaktır),
pişen kemikli etleri önce suyundan aldım sonra,kemiklerinden ayırdım,isterseniz etleri daha da küçültebilirsiniz,
et suyunu içinde kemik kırıkları olmaması için süzdüm,
tencereye yağları ve unu koyup unun kokusu çıkıncaya kadar kavurdum(yağ ve un kavrulurken krema gibi olacak)un taneli duruyorsa yağınız az gelmiştir,biraz daha ilave edin),
unu çırpıcı ile karıştırırken et suyunu ilave edin(isterseniz et suyunun 1-2 bardağını et suyu bulyon olarak ayırıp yerine normal su ilave edebilirsiniz),ve iyice karıştırın,
etleri de ilave edip karıştırın,
limonlu terbiye malzemelerini bir kase içinde iyice çırpın,kaynayan çorbanın suyundan biraz ilave ederek karıştırın,ılıklaştırın,
kaynayan çorbayı karıştırırken terbiyeyi ilave edin,
tuzunu,pulbiberini atın,
karıştırıp,bir taşım kaynatın ve çorbanın altını kapatın,sıcakken kaselere koyup servis yapın,
yerken çorbanıza ezilmiş sarmısak ve sirke ilave edip karıştırın,işkembe çorbası tadında düğün çorbamız hazırdır,yapanlara kolay gelsin,yiyenlere afiyet olsun.
NOT:Çorbayı terbiye hazırlamadan sadece un kullanarak da yapabilirsiniz,unu kavurduktan sonra aynı işlemleri yapıp terbiye hazırlamayın,1 yemek kaşığı dolusu yoğurdu 1 çay kaşığı un ile beraber iyice çırpın,kaynayan çorbanın suyundan bir kaç kaşık ilave edip çırparak yoğurdu ılıtıp,çorbaya ilave edin,bu şekilde de çok lezzetli bir çorba elde edebilirsiniz.
Tarifimizin sonunda ruhunuzu Kur'an ile doyurmaya ne dersiniz?ben, Al Afasy'den dinliyorum...

10 yorum:

  1. Mmmm, nefis. Şu soğukta ne iyi gider, ellerine sağlık canım. Sevgiler...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  2. esselamu aleykum
    ah ablacım öyle çok özledimki ankarada karı izlemeyi.yaklaşık 4 yıldır istanbuldayım önce okul sonra evlilik sebebi ile.istanbulda bulunduğumuz yerde kar yağıyormu yağmıyormu belli değil.karı temaşa ederken bu güzel sıcacık çorbayı içmek vardı :( ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Bu soğuk kış günlerinde böyle güzel şifa dolu çorbalara ihtiyacımız var doğrusu.nefis bir lezzet ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ımmm kışın vazgeçilmezidir çorba besleyici ve lezzetli bir çorba tarifi olmuş ellerine sağlık
    sıcacık sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
  5. ve aleyküm selam hatice ablacım..ince düşünen her insanın içini sızlatıyor bu soğuk havada yakacaksız,çadırda zorluk çeken insanların hali...inan dün gece eşimle fırtınalı şekildeyağan yağmurda bu durumda ki insanları konuştuk..hele bebekler yokmu nasıl oluyor anlamıyorum.ben 4 odalı her tarafı sıcak evimde otururken içim rahat değil..ALLAH bunun hesabını bizden sorarmı bilmem:(Boş bi odam var keşke diyorum çocuklu bi aile gelse koca bi düdüklü çorba pişirsem yesek..içimden geçiyor ama...elimden hiçbişey gelmiyor...dediğin gibi ablacım rabbim bizi affetsin..
    ellerine sağlık çorbanda pek leziz görünüyor.ben terbiyeli çorbaları çok severim..içindeki limon aroması beni mesteder..bende bir iki defa denedim bu çorbayı.gerçekten güzel oluyor..bazende kemikli tavukla yaparım..sağlıcakla kal ablacım..

    YanıtlaSil
  6. Elifcim,
    haklısın soğuk günler için ideal bir çorba,
    sevgilerimle...

    tevhid kardeşim,
    siz İstanbul'un daha ılık bir yerindesiniz anlaşılan,
    kar için elinden bir şey gelmez ama çorbayı hazırlamak Rabbimizin izni ile elimizde,
    her özlem böyle olsun değil mi?
    sevgilerimle..

    sevgili Elif,
    doğru söylüyorsun
    hem şifalı hemde içimizi ısıtıyor,çorbaların yeri bambaşka,Rabbim eksik etmesin(amin).

    sevgili hande,
    haklısın kışın olmazsa olmazı çorbalar,
    ziyaretin için teşekkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. seldacım,
    ince düşünceli kardeşim benim,o kardeşlerimiz için elimizden bir şey gelmese bile dua gibi bir silahımız var,

    en azından yardıma muhtaç,zor durumda olan kardeşlerimizi dualarımızda unutmayalım,

    güvendiğimiz yardım kuruluşları aracılığı ile de elimizden gelen yardımı esirgemeyelim inşaAllah,

    tavuklardaki hormonlardan dolayı uzun zaman oldu evimize tavuk girmedi :( yoksa ben de tavuklu olanını da çok severim :)
    en kalbi sevgilerimle,
    canım kardeşim benim...

    YanıtlaSil
  8. bu zamanin imtihani rahatlik!
    ALlah imtihani kazananlardan etsin, isar ruhunu tasitsin, rahata duskunlukten korusun

    YanıtlaSil
  9. Waalaikkumussalam wbk, awesome soup and greatly presented!

    YanıtlaSil
  10. Safinazım,
    evet rahatız elhamdulillah ancak rahat olmayanlardan haberimiz yok,adeta unutulmuşlar,

    Rabbim rahat içinde yaşayıp da zor durumda olanları unutanlardan eylemesin(amin),

    duana da gönülden amin diyorum...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur