İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

21 Ocak 2012 Cumartesi

DAMLA SAKIZLI SALEP ve SALEP'İN FAYDALARI

"Hani Rabbiniz şöyle duyurmuştu:
 “Andolsun, eğer şükrederseniz elbette size nimetimi artırırım. Eğer nankörlük ederseniz, hiç şüphesiz azabım çok şiddetlidir.”"
(İbrahim suresi-7.ayet meali)

Yüceler yücesi Rabbimin adıyla başlarım...
Cemil Rabbim öyle güzel nimetler yaratmış ve bizim istifademize sunmuş ki O'na(c.c)yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.Salep de bu güzel ve müstesna nimetlerden birisi.
Orkide bitkisinin kökünden elde ediliyor.1 kg.salep elde etmek için çok miktarda orkide kullanılıyor,bu sebepten de saf salepin fiyatı bir hayli pahalı.Ancak az miktar kullanılan salep,dondurma veya içeceğine yettiği için yüksek fiyatlar ödemenize gerek kalmıyor.
Geçen gün salep'in faydalarını okuyunca evde dondurma için alıp da artan salep aklıma geldi.Pişirip çocuklarla afiyetle içtik elhamdulillah.
Hazır salep çok tercih ediliyor,ancak hiç hazır almadım,mümkün olduğunca her gıdayı evde hazırlamanın en isabetli seçim olduğunu düşünüyorum ve bu şekilde hareket etmeye çalışıyorum.
Sizlerle de, bu güzel,lezzetli ve şifalı içeceğin tarifini kendi yaptığım şekli ile paylaşmak istedim.
Ben içmek için salep pişirdiğimde,evde varsa mutlaka damla sakızlısını pişiriyorum,yani içine damla sakızı da ilave ediyorum.Tabii üzerinde de bol tarçın tercihim.Ayrıca tarçın salep'in etkisini  artırıyor.
Soğuk kış günleri için ideal bir içecek olan salepi nasıl hazırladığımı kısaca anlatayım inşaAllah...
MALZEMELER
1 su bardağı süt için:
1/2 çay kaşığı dondurma salebi,saf salep(şekerle karışık olan salep ise 1 tatlı kaşığı kadar),
yarım çay kaşığı kadar damla sakızı,
3 çay kaşığı toz şeker(salebiniz şekerle karışık olanı ise şekeri en son tadına bakarak ilave edin),
üzerine serpmek için toz tarçın,
YAPILIŞI
sütü ocak üzerine alıp altını yakın,
çok az şeker ile damla sakızını ezip süte ilave edin,
salep ve şekeri karıştırın,
süt kaynamaya başlayınca sütü karıştırırken şekerli salebi ekleyip karıştırın,1-2 dak.kaynatıp altını kapatın,
bardaklara koyup üzerine isteğinize göre tarçın serpip sıcak servis yapın.
NOT:
Salepin kıvamını ilk yapıştan sonrakilerde isteğinize göre ayarlayabilirsiniz,salep miktarını artırırsanız yoğunluğu artar.
******************
SALEP'İN FAYDALARI NELERDİR?
* Soğuktan korur, vücut direncini artırır.
* Bağırsakları çalıştırır, hazmı kolaylaştırır.
* Öksürük ve bronşite karşı faydalıdır.
* Zihinsel gücü artırır.
* Kalbi kuvvetlendirir.
* Regli düzenler ve ağrılarını azaltır.
* Cinsel gücü artırır.
* Oldukça doyurucu içeriği sayesinde uzun süre tok tutar.
* Boşaltım sistemi, hastalıklarında tedavi edicidir.
* Soğuk algınlıklarına ve öksürüğe karşı etkileri halk arasında çok eski dönemlerden beri bilinmektedir.
KİMLER SALEP KULLANMAMALIDIR?
Kalın bağırsak iltihabı, hazımsızlık, barsak kanaması sorunları olan kişiler,kesinlikle salep kulanmamalıdır!
Kaynak-İyilik Güzellik

Hepinize hayırlı ve sağlıklı günler diliyorum,yeni yazı ve tariflerle yeniden buluşmak temennisiyle...

5 yorum:

  1. sa, elinize sağlık. Sayfanızdaki dersler çok faydalı Allah hepinizden razı olsun. Dersi veren hocanın adını verebilirseniz diğer derslerini de dinlemek isterim. İslamdda cihad dersleri, yoldaki işaretler2 diye yükleniyor bilgisayara.

    YanıtlaSil
  2. Kardeşim sayfama hoşgeldiniz,

    dersi veren hocanın ismini ben de bilmiyorum,internette bir sitede bu sohbetlere rastladım,

    sohbetler 4 bölümden oluşuyor,benim sayfaya aldığım
    2.bölümüydü,sohbetlerin tamamını aşağıda vereceğim linkten indirebilirsiniz:

    https://rs118l34.rapidshare.com/#!download|118l32|306397351|Yoldaki_ae___aretler.rar|41796|R~283815C894E0BD53041A670DF1DBE989|0|0

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık bayılırım salebe cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Tek kelime ile çok güzel bi site dün de inceledim, vakit buldukça Allah razı olsun böyle güzel paylaşımlarınız için doğallıktan yanasınız anladığım kadarıyla bu konuda ben de hassasım tariflerinizi not alıp denemeye başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek hanım hoşgeldiniz :)Allah sizden de razı olsun(amin),
      çok teşekkür ederim,güzellikler Rabbimden varsa hatalar nefsimdendir,O'ndan(c.c)affedilmeyi diliyorum,
      aynen öyle elimden geldiğince her şeyin doğalını tercih ediyorum,inşeAllah denediğiniz tariflerden memnun kalırsınız,sonuçları da paylaşırsanız çok sevinirim :)sizden güzel haberler alabilmek temennisi ile,Allah'a emanetsiniz...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur