İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

3 Ocak 2012 Salı

ZEYTİNLİ KURU DOMATESLİ PEYNİRLİ EKMEK

Ebû Katâde (r.a.) rivayet ediyor:
"Ümmetimin hepsi affedilmiştir. Ancak mucâhirûn bu­nun dışındadır."
"Ey Allah'ın Resulü, mucâhirûn kimdir?" denildi.
Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
"Geceleyin bir günah işler, Allah onu örttüğü halde gündüzleyin 'Ey filan, akşamleyin ben şöyle şöyle yaptım' der. Allah'ın örttüğünü açığa çıkarır."[218]
Buhari, Edeb: 60; Müslim, Zühd: 52. İmam Taberâni, Mu’cemu’s-Sağir Tercüme ve Şerhi
Bu hadis-i şerifi okuyunca şöyle düşünüyorum:
Demek ki günahlar teşhir edilirse,ifşa edilirse buna insanlarda şahit olacak,işlenen günah örneklik teşkil edecek ve affedilmeyecek.Yaşadığımız zamanda alenen işlenen günahlar,anlatılan günahlar ne kadar fazla!hatta bazı insanlar günahları ile övünür haldeler,
“Onun ve kavminin, Allah’ı bırakıp güneşe taptıklarını gördüm. Şeytan, onlara yaptıklarını süslü göstermiş ve böylece onları yoldan çıkarmış. Bu yüzden de onlar doğru yolu bulamıyorlar.”
(Neml suresi 24.ayet meali)
Rabbim bizleri bunlardan etmesin(amin).
Öyle ise düşünelim bizler hangi günahları işliyoruz ve buna insanlar şahit oluyor,hangi günahlarımızı insanlara anlatıyoruz ve kötü örnek oluyoruz?
Böyle bir yanlış yapıyorsak vazgeçelim,günah işlememe gayretinde olalım,bilmeden yaptıklarımız da inşaAllah affolur,yeter ki biz samimi olalım,gayret gösterelim...
Rezzak olan yüce Rabbimin güzel adıyla başlarım...
Bu ekmeği yapalı neredeyse bir ay oluyor.Kahvaltı sofralarınız için hepsi birarada bir tarif.Evde uzun zamandır bekleyen zeytinler bu şekilde değerlenmiş oldu,domates olarak ise yazın kuruttuğum domateslerden kullandım.Zeytin,domates ve peynir,ekmeğin içinde birbirine karışmadı,her birinin olduğu kısım farklı bir lezzetteydi...
Rabbimize yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun...Şimdi de zeytinli,kuru domatesli ve peynirli üçü bir arada ekmeğimizin tarifine geçelim inşaAllah.

MALZEMELER
Hamuru için:
1 adet yumurta,
2 su bardağı ılık süt,
1/3 su bardağı zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı tuz,
2 tatlı kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı instant maya,
1 su bardağı tam buğday unu,
3 su bardağından sonra azar azar ilave edilerek ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olacak şekilde normal un,
poğaça hamurundan biraz daha sert kıvamda olacak.
YAPILIŞI
hamurumuzu hazırlayıp,üzerini kapatalım,ılık bir yerde dinlenmeye bırakalım,
hamur dinlenirken;
1 su bardağı doğranmış kuru domatesi ılık suda 10-15dak.ıslağa bırakalım,sonra suyunu süzüp hafif kurulayalım,
aynı miktarda siyah zeytinin çekirdeklerini çıkarıp hazırlayalım,
1 su bardağı kadar da peynirli maydanozlu iç hazırlayalım,
ekmeğimizin üzerine sürmek için,1 yumurta sarısı ve 1 tatlı kaşığı yoğurdu karıştıralım,
mayalanıp hacim kazanan hamurumuzu üç eşit parçaya bölelim,
her parçayı uzun bir şekilde açıp uzun kısmına boylu boyunca her içten ayrı ayrı koyalım,kenarlarını üst üste getirerek birleştirelim ve kıvıralım,
hazırlanan üç parçayı boyuna yan yana getirip beraberce kıvıralım,yağlanmış tepsiye yerleştirelim,üzerine yumurtalı sosunu sürüp çörekotu ve susam serpelim,önceden ısıttığımız 220 derece fırına sürelim,
kabarıp üzeri kızarmaya başlayınca ısıyı 175 dereceye düşürelim,iyice kızarınca fırından alalım,iyice ılıklaşınca veya soğuyunca kesip servis yapalım,kolay gelsin,afiyet olsun.
Aynı hamur ile daha küçük ekmek isterseniz hamuru 6 parçaya bölüp aynı şekilde iki adet ekmek yapabilirsiniz,o şekilde pişirmesi de daha kolay olur.Ben fazla uğraşmak istemediğim için bir ekmek yaptım.

15 yorum:

  1. çok leziz gözüküyor eline sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık çok güzel görünüyor.bende her beğendiğim tarifi denemek isterim lakin kilo sorunu beni alıkoyuyor...biz 3 kişilik bi aileyiz.4 yaşında bir kızım var.eşimde iştahsız birisi.ne yapsam israf olmasın diye ben yiyorum ve gelsin kilolar..bende çok canım istemedikçe yapmıyorum hamur işleri...çok nüfuslu bi aile olsa idik herkese bidilim düşer di yapmasıda zevkli olurdu...bende bahsettiğiniz hadisi şerifi duymuştum ve o günden bu yana günahlarımı tekrarlamasmda paylaşmıyorum kimseyle.ALLAH ım bilsin ve affetsin inşaALLAH...selametle kalın ..

    YanıtlaSil
  3. Seldacığım tekrar hoşgeldin :)
    kilo problemi bir çok insanda var ve başta gelen sebebi de çok yememiz :(
    Eşim bu günlerde Kemal Özer'in "Deccal Tabakta"isimli kitabını okudu,şimdi de "Şeytan Ye Diyor"u okuyor ve bazı yerlerlerini bize de okuyor,şeker en tehlikeli beyazların başında geliyor,ben de çok aşırı şekerli yemesem de tatlıları seviyorum ve şekere alternatifler arıyorum,şekersiz bir hayat nasıl olur?nefse ağır geliyor,inşaAllah başarırız :)
    Sana tavsiyem beğendiğin tariflerin ölçülerini yarıya hatta 1/3'e indir,canın istemiyorsa da yeme,niçin istemediğimiz şeyi israf olmasın diye yeyip de kilo alalım?kilo kolay geliyor ama kolay kolay gitmiyor...
    Rabbim bizleri affetsin,beyni midesine çalışanlardan eylemesin(amin),
    en Emin'e emanetsin,burada olman beni çok sevindirdi,
    Rabbim seni de sevindirsin,yine uğra olur mu :)
    güzel kızını öpüyorum,sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  4. ekmek çok güzel elinize sağlık bende en kısa zamanda denemek istiyorum inş. Allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  5. Menekşe beni unuttu mu ?diye düşünmüştüm :)

    beğenip memnun kalırsın inşaAllah,
    teşekkürler,
    en Emin'e emanetsin,

    unutulmamak dileğiyle :)sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. estağfirullah sizi untmak ne demek siz ve cahide jibek düzenli ziyaret ettiğim sitelerdensiniz sadece yemek tarifi için değil hayat görüşlerinizi de benimsediğim için Allah her zaman sizin gibi insanlarla karşılaşmayı nasip etsin inş.

    YanıtlaSil
  7. Canım kardeşim benim!
    inşaAllah gördüğün hissettiğin gibiyizdir,
    güzel temennine gönülden amin diyorum,
    en Emin'e emanetsin...

    YanıtlaSil
  8. hoşbulduk canım ...kaç gündür interneti açamadım ...baş ağrısından muzdariptim..böyle durumlarda tüm elektrikli eşyalara karşı tepkim oluyor..şükür ki ağrım geçti ve bugün açtım neler yaptınız merak ettim.kemel özer i tanımıyordum ben sizin sayfanızdan gördüm ve sık kullanılanlara ekledim.fırsat buldukça bakıyorum orayada.eğer bulursam alırım bende inşaALLAH o kitapları..alakanız ve cevabınız için sağolun..hep takipteyim sizi..sizde ALLAHa emanet olun..

    YanıtlaSil
  9. Seldacım,çok geçmiş olsun,inşaAllah ağrıların günahlarına keffaret olur,Rabbim sağlık afiyet versin ağrıyı derdi çeken bilir,Rabbim kalıcı dertler vermesin(amin).

    Başağrısı sevgili peygamberimizin(s.a.v)muzdarip olduğu bir ağrıymış,bu yüzden başağrısı bana onu(s.a.v)hatırlatır,
    bunda da bir güzellik vardır diye düşünürüm.

    Ağrı da olsa Onun (s.a.v)la aramızda bir ortak nokta oluyor,ama ne yazık ki biz o'nun kadar sabırlı değiliz,Rabbim güç yetiremeyeceğimiz şeylerle imtihan etmesin(amin).
    En kalbi sevgi ve dualarımla,canım kardeşim...

    YanıtlaSil
  10. ekmek çok güzel çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık hafta sonuna deneyeceğim

    YanıtlaSil
  11. ANALI KIZLI,sayfama hoşgeldiniz :)
    deneyip memnun kalmanızı ümid ediyorum,

    kolay gelsin,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. tarifinizi yaptım o kadar güzel oldu ki ALLAH razı olsun sizden.ilk defa ekmek yaptım bu kadar lezzetli olcagnı düşünmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyip memnun kalmanıza ben de en az sizin kadar sevindim,elinize sağlık,afiyet olsun,
      selametle kalın...

      Sil
  13. Selamun Aleykum ablacım : )
    Ben bu tarifi denedim ve çok beğenildi :)
    Hamuru çok güzel oldu. Yalnız biraz degisiklik yaptım iç kısmında. Domates ve biber salcasi zeytin kekik zeytinyag karistirip sürüp rulo yaptım.
    Allah razı olsun tarif için : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kardeşim beğenmenize çok sevindim :) sen tarife farklı bir yorum katmışsın, kuru domates bulamayanlar senin bu yöntemini deneyebilirler, yapan ellerin dert görmesin, kalbi sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur