İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

4 Temmuz 2012 Çarşamba

RONDO (DOĞRAYICI) 'DA DONDURMA

 “Gerçek şu ki, Allah’a teslim olmuş bütün erkekler ve kadınlar, inanan bütün erkekler ve kadınlar, kendini ibadet ve taata vermiş erkekler ve kadınlar, niyet ve davranışlarında doğru ve samimi olan erkekler ve kadınlar, sıkıntılara göğüs geren erkekler ve kadınlar, gönülden saygı ile Allah’tan korkan erkekler ve kadınlar, sadaka veren erkekler ve kadınlar, nefislerini kontrol edip herşeyden kaçınarak oruç tutan erkekler ve kadınlar, iffet ve namuslarını koruyan erkekler ve kadınlar, Allah’ı durmaksızın çokça anan erkekler ve kadınlar var ya; işte Allah onlara bağışlanma ve büyük bir mükafat hazırlamıştır.” 
(Ahzâb suresi 35.35.ayet meali)
Besmele ile başlarım...
Haram helal hassasiyetimiz bizleri hazır gıdalardan mümkün olduğunca uzak durmaya ve evimizde helal alternatifler arayışına yönlendiriyor.Özellikle çocukların hazır albenili gıdalara olan iştiyakı bu arayışı artırıyor.
Yaz mevsiminde en çok zorlandığımız gıdaların başını ise dondurma ve gazlı içecekler çekiyor.Gazoz isteklerini evde hazırlanan maden sulu limonata ve meyveli içecekler ile,dondurma isteklerini ise ev yapımı dondurmalarla karşılamaya çalışıyoruz.
Daha önce sizlere dondurma tarifleri vermiştim,ancak şimdi anlatacağım yöntemle hazır dondurmalardan farksız,fakat  onlardan çok daha lezzetli dondurmalar hazırlayabilirsiniz.Ev ahalisinden tam not alan bu dondurmayı nasıl hazırladım,kısaca anlatayım inşaAllah...
DONDURMAYI NASIL HAZIRLADIM?
dondurmayı önceki tariflerimdeki gibi hazılayabilirsiniz.
rondoda hazırladığım dondurmaları daha önce hazırladığım çikolatalı dondurma ve damla sakızlı kaymaklı dondurmalar gibi hazırladım,ancak daha az kaynattım.
Resimde gördüğünüz minik kase dolusu süt kaymağı kullandım,
1 litreden biraz daha fazla süt kullandım,şeker ve salep karışımını kaynayan süte ekledim,1-2 dak.ara ile mikserle karıştırarak kaynattım,dondurmanın yarıdan azını ayrı bir tencereye ekleyip az miktar şekerle ezdiğim damla sakızını ilave edip karıştırarak kaynatıp kapattım.
Diğer fazla olan miktarına ise kakao ekleyip karıştırdım,bir kaç dak.kaynatıp altını kapattım ve bitter çikolata ilave edip karıştırdım,mikserle ara ara karıştırıp iyice soğuyunca blendırda buzluğa kaldırdım,15-20 dak.ara ile buzluktan çıkarıp blendırı çalıştırdım,Blendırda fazla donmasına müsade etmeden karıştırdım aksi takdirde blendırın motoru zorlanıyor. bu işlemi 3 kez tekrarladım,sonra başka bir kaseye boşalttım,yarım saat bir saat ara ile 2-3 sefer buzluktan çıkarıp çatalla karıştırdım ve tamamen dondurdum.
Az miktarda olan damla sakızlı dondurmayı önce rondoda çırptım,buzluk aşamasında rondoda buzlukta beklettim,
ilk bekletmeden itibaren yarım saat- 40 dak. ara ile buzluktan alıp(rondonun bıçağı zorlanmasın diye)donan yerlerini bıçakla karıştırıp sonra rondoyu çalıştırıp iyice karıştırdım,bu işlemi 2-3 kez tekrarlayıp bir iki sefer de çatalla karıştırıp iyice dondurdum,rondoda dondurma esnasında  rondonun bıçağını rondonun içinde bekletmedim,karıştıracağım zaman bıçağını taktım.İyice donan dondurmayı minik tabaklarda servis yaptım.
Dondurma yenilmeden en az 3-4.dak.önce buzluktan çıkarılıp sonra servis yapılmalı ki tam kıvamında olsun.
Rondoda hazırlanan dondurma iyice çırpılıp kabartıldığı için neredeyse hazırlardan ayırd edilemeyecek kadar güzel ve lezzetli bir dondurma oluyor.Rondoda çırpıldığı için içindeki buzlanma yok denecek kadar az,hatta hiç olmuyor.
NOT:
Buz kırma özelliğine sahip büyük boy rondolar ev yapımı dondurma için en işe yarar olanları.Hem karıştırma aşaması daha rahat,hem de daha fazla miktar dondurmayı karıştırabilme imkanı ile daha pratik.

6 yorum:

  1. cnm bu yaz allahın izniyle dışarıdan dondurma almamakla birlikte hala deneyeceğim dondurma yapmayı inşşş :)rondon nasıl yani çok özellikli mi yoksa herkesin evlerinde olanlardan mı cnm ? dondurucudan çıkarıp tekrar rondoda karıştırdığın için soruyorum....ya bide cnm ben çikolataya okadar düşkün biriyken katkı maddeli diye artık ondan da vazgeçtim senin kullandığın belli bir marka var mı? cnm senden de cahide abladan da okadar çok şey öğrendim ki Allahım sizden razı olsun...amin.sorularımla başınızı ağrıyorsam kusurabakmayın nolur...sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rondom,herkesin evinde olanlardan.Daha rahat karıştırılabilsin diye özellikle buz kırma özelliği olanlardan kullanılmasını önerdim,benimkinin böyle bir özelliği yok,o yüzden çok donmasına müsade etmedim,donarken de bıçağı içinde bırakmadım :)
      afia markayı ara sıra alıyoruz ama onda da soya ürünleri ve soya lesitini kullanılıyor çok da içime sinmedi,soya zaten genetiği değiştirmiş bir ürün,yani gdo'lu ve bunu Afia'da ürünlerinde kullanıyor,
      bir çok hazır gıdayı almıyoruz ama çikolatayı ara sıra alıyoruz,özellikle bitter çikolata ve eti markalı alıyoruz.Bu marka ile ilgili olumsuz bir duyum alınmamış,ürünlerinin üzerindeki domuz ile ilgili ibareye itimad edip alıyoruz,inşaAllah itimad ettiğimiz gibidir...
      estağfirullah,başımızı ağrıtmak ne demek,hepimiz iyiye ulaşmak için gayret gösteriyoruz,Rabbim muvaffak etsin(amin).

      Sil
  2. Ablacim ellerine saglik. gercekten dedigin gibi hazirdan pek farki yok gorunus olarak. Tadida eminim cok daha guzel olmustur. Haramdan korunmak gidgide zorlasiyor Yuce Rabbim yardimcimiz olsun.Anlatimida cok anlasilir yapmisin sagolasin.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım,
      teşekkür ederim,benden de sevgiler,en Emin'e emanetsin...

      Sil
  3. ablacım bende evde yapıyorum dondurmayı lakin robot hiç aklıma gelmemişti güzel fikir bende sık aralıklarla (20-30 dk sonraları ise 40-50 dk da bir) dondurucudan çıkartıp tahta kaşıkla dövüyorum bu şekilde döverek yaptığım zaman daha çok sünüyor :D esnek kopmaz bi hâl alıyor yani :D Cahide ablamdan aldığım tarife bu yöntemi uygulamıştım.ne kadar sık karıştırırsak vede döversek güzelce, o kadar az buzlanma oluyor.

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur