İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

12 Temmuz 2012 Perşembe

KIYMALI DÜGÜR

Mikdâm İbnu Ma'dikerib (radıyallahu anh) anlatıyor: 
"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: 
"Âdemoğlu, mideden daha şerli bir kap doldurmaz. Âdemoğluna belini doğrultacak birkaç lokmacık yeterlidir. Ancak [nefsinin galebesiyle] illa da (mideyi doldurma işini) yapacaksa bari onu üçe ayırsın: Üçte birini yemeğe, üçte birini suya, üçte birini de nefesine (tahsis etsin, üçte birden fazlasına yemek koymasın)."
Hadis-i şerif [Tirmizî, Zühd 47, (2381); İbnu Mâce, Et'ime 50, (3349).]
Rabbimin adıyla....
Daha önce sizlerle Elazığ'ın yöresel yemeklerinden birisi olan dügür tarifi paylaşmış ve hikayesini anlatmıştım.Bu dügür tarifi de yapılış olarak çok farklı değil,farkı kıymalı oluşu ve bir önceki tarife göre su miktarının daha fazla olması.Su miktarı kullandığınız bulgura göre de değişebilir.
Dügürün özelliği pilavın sulu hali gibi,bekledikçe suyunu çekiyor bu yüzden taze tüketmekte fayda var,gayet yumuşak ve sıcacık bir yemek.
MALZEMELER
50 gr.küçük küçük  doğranmış kuyruk yağı,
1 adet orta boy kuru soğan,
100 gr.kıyma,
1 çay kaşığı biber salçası,
1 tatlı kaşığı dolusu domates salçası,
1 yemek kaşığı irmik,3 yemek kaşığı unlu bulgur(unlu bulgur yerine irmiği 3 kaşık koyup kalanı ince bulgurla tamamlayabilirsiniz) olmak üzere toplam 1 çorba kasesi ince bulgur,
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 yemek kaşığından az tereyağı,
tuz,
1 ölçü bulgur için 6,5-7 ölçü su,
NASIL HAZIRLADIM?
tencereye yemeklik doğranmış soğan kuyruk yağı ve diğer yayları koyarak tencerenin altını yaktım,
kuyruk yağı ve soğanlar pembeleşince kıymayı ilave edip kıymada iri parçalar kalmayacak şekilde ezerek beraber 4-5 dak.kıyma kızarıncaya kadar kavurdum,
salçaları ilave edip 1-2 dak daha karıştırıp salçayı da kavurdum,
bulgurları ve irmiği de ilave edip suyunu ve tuzunu da ekledim hepsini karıştırdım,
tencerenin kapağını kapattım,kaynayınca karıştırıp altını kıstım,
bulgurlar yumuşayıp hafif sulu kalıncaya kadar ara sıra karıştırarak pişirip altını kapattım,
sıcak servis yaptım.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur