İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Şubat 2011 Salı

EV YAPIMI CEVİZLİ TEL KADAYIF

Rasûlullah(s.a.v) şöyle buyurdu;
"Ahiret ticaretinde en fazla zararda olan kimse,dünyevi emellerine ulaşmak için kendisini yeyip bitiren,arzularına kavuşma konusunda zamanın kendisine yardım etmediği (zamanını iyi değerlendirmeyen) azıksız olarak dünyadan ayrılan ve elinde kendisine mazeret olabilecek hiç bir mazeret bulunmadığı bir halde ALLAHın huzuruna çıkarılan kimsedir."
(camius'-sağir 168)

Allah'ın adıyla başlarım...
Tel kadayıf geleneksel tatlılarımızdandır,yapımı çok kolay ancak şurubu iyi ayarlanmazsa bazen çok yumuşak hatta hamurumsu,veya tam tersi şurubunu çekmeyen fazla çıtır bir kadayıf ortaya çıkıyor.Makbul olanı ise ikisinin tam ortası adı gibi tel tel ancak tam kıvamında bir kadayıftır.Tarifini vereceğim bu tel kadayıf aynen dediğim gibi tam kıvamında idi,bizim ev ahalisinden tam not aldı :)
Tel kadayıfın istenilen lezzette olması için ise yağ ve şekerinin de yeterli miktarda olması,diğer tatlılara göre daha cömert kullanılması gerekiyor çünkü kadayıf şekeri ve yağı çok seven bir tatlı.
Kadayıfınızın daha hafif bir tatta ve fazla yenilmesini istiyorsanız,şurubunu dökmeden önce 1 su bardağı ılık sütü üzerine gezdirip,sonra şurubunu dökün,ama, tadı daha tatmin edici ve az yemek istiyorsanız süt kullanmayın,ben kullanmadım,dediğim gibi sütlü kadayıf çok yediriyor :) Dilerseniz tarifimize geçelim...
MALZEMELER
Büyük fırın tepsisi için:
1.200 gr.tel kadayıf,
200 gr.eritilmiş tereyağı,
1 su bardağı kadar zeytinyağı,
2 su bardağı iri kıyılmış ceviz içi,
Şurubu için:
6 su bardağı toz şeker,
5,5 su bardağı su,
bir fiske tuz,
8-10 damla limon suyu,
YAPILIŞI
Kadayıfları geniş bir tepsi içinde didikleyerek kısaltın,yapışık kısımlarını ayırın,zeytinyağı ve eritilmiş tereyağını karıştırın,kadayıfların üzerine gezdirin,yağı kadayıflara yedirin,
yağlanmış kadayıfların yarısını tepsiye her tarafı eşit olacak şekilde serin,
üzerine yine her tarafına eşit bir şekilde cevizleri serpin,
kalan kadayıfları da cevizlerin üzerine yayın,
elinizle üzerine iyice bastırarak düzleştirin,bu işlemi başka bir fırın tepsisinin alt kısmı ile bastırarak da yapabilirsiniz,
200 derece fırında altını ve üstünü iyice kızartın,
diğer tarafta ise şurup malzemeleri ile şurubunuzu hazırlayın,limon suyunu şurubu indirmeden bir kaç dak.önce ilave edin,şurubunuz 1/4 oranında azalınca kıvamı olmuştur,kadayıf ılık,şurup sıcak halde iken şurubu kadayıfın üstüne gezdirin,10 dak sonra kadayıfı başka bir tepsiye ters çevirin,bu şekilde üstü kuru kalmayıp kadayıfın her tarafı şurubu eşit olarak çekmiş olacak,aksi takdirde,üstü kuru,alt kısmı ise daha yumuşak oluyor.Ters çevirme işlemi az miktarlarda daha kolay oluyor ancak pişirdiğiniz tepsinin aynısından bir tepsiniz daha varsa yine mümkün,kolay gelsin,afiyet olsun.  

13 yorum:

  1. Tel kadayıfına bayılırım nefis görünüyor çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık tatlıyı görünce içim gitti.bloğumda dün emek hırsızına karşı bir duyuru yapmıştım destek olursan çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  3. olsada ysek ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. canım benim kadayıf harika görünüyor.tam kıvamında olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve çok iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. ENFESSS TEL KADAYIF DEDİN Mİ AKAN SULAR DURUR CANIM ...

    YanıtlaSil
  7. Kadayıfı çok severim harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. :( tarifin enfes ablacım amma ilk iki defa yapışım harikaydı ben tarifi değiştim yağ oranını azalttım hatta tereyağı eklemedim ama herkes beğendi geçen hafta ve bu akşam yaptım tam bir fiyasko her ikiside :( çok hamur oldu neden oldu anlamadım da

    YanıtlaSil
  9. esselamun ablacım tarifin enfes toplamda 4 defa yaptım ilk ikisi tutuda son iki çok kötü oldu hamur oldu hatta en son bu akşam yaptım çok üzüldüm Allahtan çocuklarım yedi de pek zayi olmadı ama neden oldu anlayamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam sahracım hoşgeldin :)nerelerdesin sen?sevinsem mi üzülsem mi?bilemedim...
      kadayıf sıcak,şurup da sıcak ise hamur olur,kadayıf en fazla ılık olmalı,şurupta kaynar olmayan sıcaklıkta olmalı,bir de şunu anlayamadım tarifi değiştirince mi,yoksa tarife göre yapınca mı problem çıktı?
      bir dahaki sefere daha güzel haberlerinle buluşmak temennisi ile,Rabbime emanetsin...

      Sil
  10. yok ablacım yorum yazdıktan sonra bişeyi atlamışım sen 1200 gr kadayıfla o kadar şerbet eklemeişsin ben 750 gr kadayıfa şerbet miktarım çokmuş ben ona yordum :/ orayı kaçırmışım işte yoksa tatlım soğuktu şerbetim ılıktı bir musibet bin nasihattan iyidir çok sağol cevab yazdığın için senide yodum selam ve dua ile ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esteğfirullah canım kardeşim,ne yorgunluğu!evet şeker miktarı bir hayli fazla olmuş,
      bir daha ki sefere inşeAllah bir sıkıntı olmaz :)
      sevgilerimle,O'na (c.c)emanetsin.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur