İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

21 Şubat 2011 Pazartesi

ARİSTON ÇAMAŞIR MAKİNASI ve EŞYAYA DAİR...

Rabbimin adıyla başlarım...
Sizlere yeni çamaşır makinamız Ariston Hotpoint çamaşır makinasından bahsetmek ve eşya konusunda bir kaç kelam etmek istiyorum...
Neden bu makinayı anlatıyorsun derseniz,sebebi şu:
Bu makinayı almadan önce internette özellikleri ile ilgili ve makinayı kullananların yorumlarını okumak,bilgi sahibi olup son kararı vermek istedim ancak bulamadım.Merak edenler,ihtiyacı olup da araştırma yapanlar için bir aylık bir kullanıcı olarak fikirlerimi belirtmek istedim.
Makinanın ön yıkaması yok,ön yıkama olarak 15.dakikalık kısa yıkama programını kullanıyorum,eski makinama göre daha sessiz çalışıyor,16 ayrı programı var,yıkama süresini gösteriyor.
İlave durulama programı var ,ilave durulama ile daha iyi durulanıyor,beyazları veya açık renklileri yıkadığımda ise süper beyaz düğmesine de basıyorum
,o zaman daha fazla miktarda su ile yıkama yapıyor.Yine de son durulama suyunda bile köpük oluyor,ama suyu tertemiz,belkide sıkma ile alakalıdır.Bazen de bütün bu işlemlerin haricinde özellikle beyazlarda,son sıkmanın ardından tekrar bir durulama yaptırıp sonra sıkma ayarına getiriyorum.
Kolay kolay eşya almayan bir insanım,kullandığım eşyalar iyice eskiyip kullanılamaz veya zor kullanılır hale gelmeden yenisini almıyorum.
Benim için eşya, hayatımızı kolaylaştıran,kendisine hizmet ettiren değil,hizmet edendir.Eski makinam yirmi yıllık makinaydı,son bir iki senedir,biraz çamaşırı fazla koysam yıkanırken kapağı açılan,banyoyu su içinde bırakan,alt kısımları paslanmış,bazı çamaşırlarımı yıpratıp hatta delen,bazen çamaşırlarda lastik izi bırakan bir makina idi,ben bu şekilde yine kullanmaya devam ediyordum,ancak oğlumun teknosadan aldığı sony psp arızalanıp yerine yeni bir eşya alma imkanı doğunca üzerine az bir miktar daha koyup bu makinayı aldık.Yoksa ben eskiyi kullanmaya devam ediyordum :) Rabbim lutfetti elhamdulillah.
İhtiyaçlarımızı aciliyet sırasına koyup,en çok ihtiyaç duyduğumuzdan başlamalıyız,eşya amaç değil araç olmalı,yeni ev kuracak çiftler şimdilerde bütün eşyalarını hiç eksik kalmadan tamamlayıp öyle evleniyor,sonrada belki yıllarca hem kendileri,hem aileleri ağır bir borç yükü altında eziliyorlar,geçim sıkıntısı,arkasından ailevi huzursuzluklar ve hatta bu yüzden boşanmaya kadar giden durumlar oluyor.
Her eşyayı bir seferde alıp tamamlamak yerine,aciliyet sırasına göre ihtiyaçları zamana yaymak,hayatı kendimize zindan etmemek,mutluluğu eşyada aramak yerine,elimizdeki nimetlere şükredip,olmayanları düşünmek huzurlu bir hayat sürdürebilmemiz için gerekli...
Peygamber Efendimiz'in(s.a.v) bir hadis-i şeriflerinde bahsettikleri gibi,dünya işlerinde kendimizden aşağıdakilere bakarak halimize şükretmek,ahiret işlerimizde ise kendimizden daha yukarıdakilere bakarak onlar gibi olmak için gayret göstermek hayat düsturumuz olmalı.
Rabbim bizleri eşyaya,kıyafete,midesine kul olan,hakiki kulluk nimetinden mahrum olanlardan eylemesin,yalnızca Rabbine kul olup,gerçek zenginliğe ve saadete erenlerden eylesin(amin).
"Bilin ki, dünya hayatı ancak bir oyun, bir eğlence, bir süs, aranızda karşılıklı bir övünme, çok mal ve evlat sahibi olma yarışından ibarettir. (Nihayet hepsi yok olur gider). Tıpkı şöyle: Bir yağmur ki, bitirdiği bitki çiftçilerin hoşuna gider. Sonra kurumaya yüz tutar da sen onu sararmış olarak görürsün. Sonra da çer çöp olur. Ahirette ise (dünyadaki amele göre ya) çetin bir azap ve(ya) Allah’ın mağfiret ve rızası vardır. Dünya hayatı, aldanış metaından başka bir şey değildir."
(Hadid suresi 20.ayet)

3 yorum:

  1. tesekkurler bılgılendırme ıcın. dusunenler ıcın guzel bır yazı oldu...

    YanıtlaSil
  2. Ablacım Allah razı olsun inş. güzel bir paylaşım olmuş gerçekten.

    dediklerini evlenecekler yapmak istesede aileler malesef buna izin vermiyor. Amn etraf ne der aman şöyle böyle. biz evlenirken çok zahmetler çektik. 3 ayda hem k.validenin hem bizim evimiz düzenlenmeye çalışıldı ve tam istediğimiz gibi olmadı büyüklerin adet! dertleri yüzünden.

    eşimin arkadaşları dünyanın dört bir yanında oldukları için çoğu gelip Türkiyede evlenip bir iğnesiz gitmişler. en güzeli der durur bizimkide.

    bir şeyi kullanılmaz hale gelene kadar atmamak çok güzel bir davranış maşallah barekallah.

    böyle hayatlara çok özeniyorum doğrusu. Bir teyzeyle tanışmıştım 5 çocuk ve 2 de karı-koca ama küçücük bir gardrobun yarısı bile dolu değilmiş. öyle bir hayat sürmüşler. 19 yıl boyunca 4 çift ayakkabım belki oldu deyince çok şaşırmıştım. biz öyle modası geçti diye değiştirmeyiz onu parçalanıncaya kadar hep diktirir tamir ettiririz demişti.

    yaz-kış aynı mantoyu giyeriz örtüde marka bilmeyiz demişti. o anlattıkça ben daha da hayran kaldım. Mevlam razı olduğu kullardan eylesin böylelerini, bizleride onların yolunda gidenlerden eylesin inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Beytiyeciğim,
    biz evlendiğimizde bir kanepemiz,bir kaç halımız,perdeler,çamaşır ve buzdolabından başka büyük eşya olarak başka bir eşyamız yoktu hatta bir sandalyemiz bie...
    Evlenmekte amaç Allah rızası ise,niyetler halis ise Allah her güzelliği de eşyayı da nasip ediyor elhamdulillah,ben bunu yaşadım,şimdi her eşyayı alabilecek durumdayız inşaALLAH,elhamdulillah,
    ama dediğim gibi mutlaka ihtiyaç ise alıyorum,büyüklerin eskiyen küçülen pjamalarından küçüklere pjama yapıyorum,eskiyen pantolonları yeniliyorum,sayfamda da resimli yapılışı var :) yenileri yok mu? dersen onlarda var elhamdulillah,az ancak kaliteli almaya çalışıyorum,kalitesiz ucuz oluyor ancak fazla dayanmayıp çabuk bozulduğu için aslında daha pahalıya geliyor,hem ucuz hem kaliteli olursa ne alâ...
    Mü'min, alacak imkanı da olsa,ihtiyacı olmayanı almaz,iktisatlı davranır,kıyafet olarak da pasaklı bir görüntüde değil,temiz ve düzgün giyinir,onun da güzel hatta pahalı kıyafetleri olabilir ancak ihtiyacı kadar,onlarca değil...
    Rabbim bizleri israftan muhafaza buyursun(amin).

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur