İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Ocak 2013 Salı

PRATİK LAHANA TURŞUSU(KAYNATMA TURŞU)

 "Rabbimiz! Bizi inkar edenler için bir fitne kılma, (onlara mağlub etme!) bizi bağışla! Ey Rabbimiz! Yegane gâlib ve hikmet sahibi ancak sensin."
(Mumtehine suresi 5.ayet meali) 
Rabbimin adıyla başlarım...
Turşu sever misiniz?Ben severim,hele de acılı ise...
Geçen gün bir programda lahana turşusunun çok faydalı olduğunu,yoğurtta olduğu gibi,lahana turşusununda özellikle bağırsaklar için faydalı olan probiyotikler ihtiva ettiğini,bu yüzden de tüketilmesinin sağlık açısından çok iyi olduğunu öğrendim.Probiyotiklerin diğer faydaları ise şunlar:
Bağışıklık sisteminin iyi çalışması,bakterilerden korunma,gıdaların sindirilmesi ve emilimi için probiyotiklere vücudumuzun ihtiyacı var.
Lahana sarması tarifimden de lahananın faydalarını okuyabilirsiniz.
Annem lahananın kaynatma turşusunu yapardı.Kaynatma turşular aynı zamanda çabuk turşulardır,yapıldıktan bir kaç saat sonra yenilmeye hazırdırlar.
Annemden sorup,kaynatma lahana turşusunun yapılışını öğrendim ve yaptım.İçine havuç ve acı kuru biberler de ilave ettim.Üçü birbiri ile çok uyumlu oldu.Bilenlere hatırlatmak,bilmeyenlerin de bu lezzetten mahrum kalmaması için,tarifi istifadenize sunuyorum...
KAYNATMA LAHANA TURŞUSU NASIL YAPILIR?
MALZEMELER
2 litrelik kavanoz için:
istenilen miktarda,beyaz lahananın kalın damarlı iç yaprakları,
2 adet havuç,
2 avuç acı,sivri,kuru biber,
4-5 adet soyulup ezilmiş sarımsak,
2 su bardağı ev yapımı üzüm sirkesi(ev yapımı yoksa hazır olabilir),
yarım bardak su,
3-4 tatlı kaşığı tuz(damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz),
lahana,havuç ve biber miktarı isteğinize bağlı olarak değişebilir,hatta istemediğinizi çıkarabilirsiniz,
LAHANA TURŞUSUNUN HAZIRLIK AŞAMALARI
havuçları yıkayıp dış kısımlarını bıçakla kazıyın ve dilimleyin,
kaynayan suya önce havuç dilimlerini,sonra lahanaları,en son da kuru biberleri ilave edin,
2 dak.sonra malzemeleri karıştırın,1-2 dak.daha kaynar suda bekletip,hafif yumuşamış lahanaları ve diğer malzemelerin beraberce suyunu süzün,soğuk sudan geçirip suyunu süzdürün,
derin bir kasede,sarımsakları tuz ile beraber ezin,sirke ve suyu ilave edip tuz eriyinceye kadar karıştırın,
malzemelerin sığacağı bir kavanoza,sebzeleri istediğiniz şekilde istiflerken ara ara üzerlerine sirkeli karışımdan da 3-4 kaşık gezdirin,bu işlemi yaparken lahanaları da istediğiniz büyüklükte keserek yerleştirin,
bu şekilde malzemeleri ve turşu suyunu bitirin,
artan sirkeli karışımı üzerlerine dökün,
sirkeli karışım az geldi ise,
tadına bakıp ister sirke,
isterseniz de su ilave edin,
turşumuz bir kaç saat sonra yenmeye hazır,
ancak bekledikçe lezzeti daha da artıp Allah'ın izni ile,çok daha lezzetli bir hal alacaktır,
turşunuzu serin bir yerde veya buzdolabında,
ağzı kapalı olarak muhafaza edin.
afiyet şifa olsun,Rabbimize,bize bahşettiği bütün güzellikler için,yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun...   
Daha önce yapıp sizlerle paylaştığım kaynatma kuru biber turşusunun yapılışına da buradan bakabilirsiniz. 
Biberi sadece şu güzel turşularını yapmak için bile,yazdan.bol ve ucuz olduğu zamanlarda,kurutmayı ihmal etmeyelim.
Bir Not: Turşunuza bir adet kırmızı pancarı da 10-15 dak. haşlayıp soyduktan sonra dilimleyip ilave ederek lezzetini daha da artırabilirsiniz, turşu suyunun da tatlı bir kırmızılığa büründüğünü müşahade edebilirsiniz.

16 yorum:

  1. tuğba ve kuzusu22 Ocak 2013 23:36

    ellerine sağlık hatice abla
    lahananın faydalarında belirtmişsin ama ben bir kere daha vurgulamak istedim.lahana antioksidan özelliğe sahip yani kanser savaşçısı.ben sık sık lahana alır salatasını yaparım.sadece lahanayı doğrayıp limon ve yağla lezzetlendirseniz bile nefis oluyor.
    bu arada ismimin yanına ek koyuyorum hatice abla.son yorumumda rica etmiştin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğbacım hatırlatman için teşekkürler,
      yorumunu okuyunca,lahananın faydalarını bir kere daha okudum,ne kadar faydalı bir sebze!aynı zamanda çok da ucuz,pazardan kocaman bir lahana alıyorsun,fiyatı sadece 3 TL,günlerce kullanılıyor,çok da dayanıklı bir sebze,

      her şeyde olduğu gibi lahanaya da basiret gözü ile bakarsak onda da Rabbimizin kudretini idrak edebiliriz,o yapraklar ne muazzam sarılmış elhamdulillah,Rabbimize yarattığı şeylerin zerrelerince hamd olsun.
      Lahananın salatasını ben de yapıyorum,hele kerevizli,havuçlu maydanozlu hali çok nefis oluyor,sosunda ise,sirke,nar ekşisi ve limonu azar miktarlarda beraber kullanıyorum,tabii zeytinyağı da olmazsa olmazı :)
      ismini bu şekilde yazman güzel olmuş,artık başka tuğbalar olursa bir karışıklık olmaz :)
      sevgilerimle...

      Sil
  2. Selamün aleyküm Hatice hızına yetişmek mümkün değil,çok güzel konular gündeme getirdin yine,çok istifade ettik,ellerin dert görmesin.Rabbim güç kuvvet versin,seni izlemek bir keyif oldu,huzur veriyorsun.Selametle kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam ablacım :)
      güzel görüşlerin için Rabbim senden razı olsun(amin),Rabbimden affedilmeyi diliyorum,Rabbim yalnız kendi rızasına hasredilmiş hayırlı işlerle meşgul etsin bizleri(amin),
      en Emin'e emanetsin ablacım,
      sevgilerimle...

      Sil
  3. Fatma Güler23 Ocak 2013 14:10

    selamun aleykum ablacım.. nasılsın? bende kapuskayı cooooooooook sevıyorum yemekten bıkmadıgım bır sebze.tursuyu cerez nıyetıne yıyorum :) bu sene kacıncı kurulusu...dolmasını vede salatasınıda cok severım. Elhamdulıllah bu numetlerı veren yaradanıma..ALLAH HAFIZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam Fatmacım :)elhamdulillah çok iyiyim,inşeAllah sizde iyisinizdir,

      biliyor musun,hiç kapuska pişirmedim,bildiğim kadarı ile lahananın salçalı pişirilmiş hali,severdim zannediyorum,

      bu turşuyu da ben,çerez niyetine yedim,esamesi kalmadı :)bekledikçe lezzeti arttı elhamdulillah,
      Rabbim nasip ederse tekrar yapmayı düşünüyorum,
      maşeAllah sen lahanadan bir hayli istifade ediyormuşsun,çok da iyi yapıyorsun,afiyetler olsun,
      sevgilerimle kardeşim,O'na(c.c)emanetsin...

      Sil
  4. Enfes görünüyor. Annemde lahanaları çok az bir kaynatıp normal turşuya atardı. Hayatcemresi, hem çalışan bayan ,hem anne hem öğrenciyim. Hepsi bir arada zor oluyor. Stress ve sıkıntıdan çok fazla uyuyorum. Öğrenciliğimde geçmişte uğradığım haksızlıklardan dolayı, yeni açmış olduğum sayfa ve başlangıcımda bir türlü başarılı olamıyorum ve okuduğumu anlamıyorum. Ne yapmalıyım, lütfen bana fikir verin. Zihnimin açılması ve konsantrasyon için yapmadığım ve yemediğim şey kalmadı. Erteleme hastalığından kurtulmak istiyorum. Bana manevi bir reçete önerin lütfeen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüksel kardeşim tam pc başından kalkıyordum ki yorumunuzu gördüm,aynı anda pc başındaymışız :)

      yükünüz bir hayli ağırmış,sizin şartlarınızı bilemem ama Rabbimiz kadın olarak üzerimize bu kadar yük bindirmemişken,bizler niye kısacık bir hayattan ibaret olan geçici dünya menfaatleri için kendimizi heder ediyor,yoruluyor,beden ve ruh sağlığımızı bozuyoruz?
      neyi ne için,kim için yapıyoruz iç dünyamıza dönüp kendimizi bir sorgulayalım,dünyaya olması gerektiğinden fazla değer verip,uzun emeller içine girmeyelim inşeAllah,bunları önce kendi nefsim için söylüyorum,

      zihin açılması deyince aklıma Kur'an okumak geliyor,orjinal hali ile Kur'an'ı okumayı biliyorsanız bol bol okuyun ve bol bol dinleyin,boş,maleyani sözlerle,müzikle,şarkı türkü ile beynimizi kulaklarımızı meşguletmeyelim,az yiyelim,bir çok İslam alimi az, çok az yeyip içerlermiş,

      Namaz kılmanın da,keza oruç tutmanın da,zihni açtığını biliyorum,ama burada öncelikle dikkat edeceğimiz şey namaz,oruç ve Kur'an'la olan irtibatımız, yalnızca Rabbimizi razı etmek için olmalı,O'nun rızası önceliğimizse,faydaları da O'nun izni ile sizde vücut bulacaktır inşeAllah...
      Rabbim yardımcınız olsun(amin)sevgilerimle...

      Sil
  5. Teşekkürler. Çalıştığım kurum itibariyle kendimi geliştirmeliyim. Hayatım boyunca ilim tahsil etmeye çalıştım. Şimdi öğrenciliğimle imtihan oluyorum. Allah rızasını tabiki gözetiyorum ve geride güzel çalışmalar bırakmak istiyorum. Ama maalesef dört elle sarılamıyorum yapacaklarıma. Kur'an okumakta, namaz kılmak da beni rahatlatmıyor. Bendeki sıkıntı herşeyin yarım yarım kalması, hepsini birarada götürmek zorundayım. Öğrencilikte de yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim. Çevrem bırakmama müsade değil. Hem herkes sonradan başladı. Hem bu saatten sora hadi bırakayım olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Kur'an okumakta, namaz kılmak da beni rahatlatmıyor."demişsiniz,
      zaten diğer yorumda dediğim gibi bunlar yalnızca ve yalnızca Allah rızası için yapılır,rahatlamak için değil,
      ama biz samimiyetle kendimizi Rabbimize teslim edersek,dua edersek,O,her işimize kolaylık her müşkilimize bir çözüm halkeder,

      durumunuzu tam manası ile bilmiyorum,yazarak buradan bir kaç kelime ile ancak bunları söyleyebilirim :(
      Allah yardımcınız olsun,işlerinizi hayır,hayır işlerinizi kolay kılsın(amin).

      Sil
  6. Çok severim ben de lahana turşusunu. Harika görünüyor. Ben soğuk yapmıştım içine kırmızı lahana atılırsa biraz rengi de harika oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı lahanayı turşuda hiç kullanmadım,sadece salatada kullandım,belki bir gün turşusunu da yapmak nasip olur.

      Sil
  7. esselamu aleyküm haticem :) yorumları ve yazını okuyunca lahanadan ne kadar az istifade ettiğimi düşündüm...dolapta bir küçük lahanam var nasıl yapsam karar veremiyorum...cnm turşu kaynatmadan yapılanlarla aynı lezzette oluyordur değil mi? lezzetinden şüphem yok tabi.
    Allaha emanet ol cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam goncacım :)
      ben daha önce kaynatmadan yaptım,belki benim beceriksizliğimdendir bilmiyorum,kokusu çok ağır geldi,tadı da hoşuma gitmedi,

      ama bu şekilde bence en lezzetlisi,resimde gördüğün bu kavanozu bir haftada bitirdim :)bu gün ikincisini yaptım,bekledikçe daha da lezzetli oldu,tercih senin,
      sevgilerimle canım...

      Sil
  8. bulgur pilavımı benden turşusu senden ablacım :) kap gel şu turşuyu hemen :)

    bak gelirsen dipfrizden içli köfte de çıkarırım hem (kaynanam sağolsun)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)pilav için teşekkürler,içli köfte için de,kaynananın ellerine sağlık,
      bu turşunun yanında hiç bir şey aramıyorum,çerez gibi yiyorum,sadece biberler acı olduğu için ekmekle iyi gidiyor :)
      sevgiler...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur