İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

18 Haziran 2012 Pazartesi

KISIR

Hz.Enes ibn Malik (r.a) anlatır:
Rasûlullah (s.a.v) şöyle Allah’a sığınma duası ederdi:
“Allah’ım! tembellikten, korkaklıktan, ihtiyarlayıp ele avuca düşmekten ve cimrilikten sana sığırım.”
(Müslim, Zikir, 50; Ebu Davud, Vitir, 32)
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla...
Bütün kardeşlerime hayırlı bir hafta ve haftalar diliyorum,gününüz hayır olsun inşaAllah.
Düşük kalorili fakat doyurucu yemekler arayanlar için yağı azaltılmış kısır güzel bir seçenek.İçindeki bulgur ve yeşillikler ile de bol lifli lezzetli bir yemek çeşidi.Misafir ikramlarının da doyurucu ve tercih edilen lezzetlerinden.Diyette iseniz içindeki yağ miktarını daha da azaltabilirsiniz.Annem kısırın yanında mutlaka asma yaprağı da haşlayıp hazır eder.Yaprakların arasına kısır konularak yenilir.Yaprağın ekşi lezzeti ile kısır çok güzel uyum sağlar.

İzmir yöresinde ekşi olarak koruk çok kullanılır.Bildiğiniz gibi koruk olgunlaşmamış ham üzümdür ve ekşidir.Koruk sıkılarak suyu alınır ve kısır koruk suyu ile ekşilendirilir ve kısıra çok yakışır. 
Rabbim öyle güzel ve bol nimetler vermiş ki ,hak ettiğimiz için değil,lütfu bol olduğu için...ne kadar şükretsek azdır.Yarattığı şeylerin zerrelerince O'na(c.c)şükürler olsun.
MALZEMELER
1 su bardağı ince bulgur,
1 su bardağı kaynamış sıcak su,
1 adet orta boy kuru soğan,
1 büyük diş sarımsak,
1 tatlı kaşığı tuz,
1'er çay kaşığı nar ekşisi ve erik ekşisi,
1 tatlı kaşığı limon suyu,
1 tatlı kaşığı tepeli domates salçası,
1 çay kaşığı toz kırmızı biber,
1'er çay kaşığı silme toz karabiber,kimyon,yeni bahar,
4 yemek kaşığı zeytinyağı,
yarımşar demet maydanoz ve taze nane,
4-5 yaprak kıvırcık,
2 adet sivri biber,
1 adet büyük domates,
KISIRI NASIL HAZIRLADIM?
bulguru geniş yayvan bir kaba döküp yaydım,
üzerine tuzunu attım,soyulup yemeklik doğranmış soğanı ve minik doğranmış sarımsağı ekleyip sıcak su ile hepsini ıslatıp karıştırdım,üzerini düzleyip kabın üzerini bir tepsi ile kapattım,
15 dak.bekleyen bulgurlu karışımın üzerini açıp karıştırdım,
salça,ekşiler,zeytinyağı ve baharatlarını da ilave edip karıştırdım,
en son olarak da doğranmış biberleri,yeşillikleri ve domatesi de ilave edip tekrar karıştırdım,
kısırımız servise hazır hale geldi,afiyet olsun.
Ben kısırı hazırlarken kalorisinin düşük olmasını istediğim için yağını normalden az koydum.Yağ miktarını artırırsanız daha lezzetli, bir kısır elde edersiniz.Ekşileri veya limonu artırmak da sizin damak tadınıza kalmış.Ayrıca içine salatalıkda doğrayabilirsiniz.
Bedenimiz sıhhatli ve taatli,dilimiz hayır dualı,evimiz bereketli ve huzurlu,ağzımızın tadı her daim yerinde olsun inşaAllah...

6 yorum:

  1. Kısırı çok severim, sık sık yaparım ve Adana'da siyah bulgurdan (karakılçık cinsi) çok lezzetli olur.
    Blogunuzun içeriğini çok sevdim. Dini bilgiler, günlük bilgiler, genel bilgiler çok faydalı. Sizi takibe aldım.
    Adana'dan sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırıl hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      beğenilerinizin için teşekkür ederim,faydalı olabildiysem sevinirim,
      benden de sevgiler...

      Sil
  2. kısırı ben de çok severim..biraz daha farklı bir usulle yapıyorum..ellerinize sağlık,harika görünüyor.yalnız tarifteki erik ekşisini ilk kez duydum..varsa onun da tarifini isterim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gönül,
      erik ekşisi Malatya'da çok biliniyor,zaten ben de orada kaynanamın komşusunun yaptığı kısırda tatmıştım ilk olarak,

      erik ekşisi kısıra nefis bir lezzet vermişti,o tadı başka zamanda yakalayabilmek için kaynanamdan istemiştim,o da bana vermişti,hala onu kullanıyorum,

      ama ben ekşisini az istediğim için az kullandım,miktar artırılırsa tadı daha çok hissedilir,yapılışı hakkında bir bilgim yok ancak bildiğim kadarı ile ekşi erikten yapılıyor.

      Ama senin için, gittiğimde unutmazsam yapılışı ile ilgili bilgi alayım inşaAllah,
      sevgilerimle...

      Sil
  3. Selam. Kısırı çok severim. Ellerinize sağlık. Sizi izlemeye almak istiyorum ama olmuyor, bi yol gösterseniz? Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fethiye,sayfama hoşgeldin :)
      beni izleyebilmek için sayfaya üye olabilirsin veya arkadaş listene alabilirsin,,bazı izleyici resimlerinin uygunsuzluğundan dolayı izleyicileri sayfadan kaldırdım.
      Benden de sevgiler...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur