İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

21 Ekim 2014 Salı

Kevgire (Kalbura) Bastı

Bazı şeylerin kıymeti ancak kaybedilince anlaşılır. Kıymetlilerinize, onları kaybetmeden değerlerini hissettirin.
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla...
Geçirdiğimiz kurban bayramında yaptığım bir tatlı idi kevgire bastı :) tatlısı, namı değer kalbura bastı. Küçükken annem kalbura bastı yapardı cevizsizdi ama çok lezzetliydi. Ben cevizli yaptım ancak çevizlerim çekilmiş olduğu için şekil verme aşamasında, sararken biraz zorlandım. İri ceviz kullanılırsa çok kolay olur inşeAllah...Bir de bu tür tatlılarda ben, tatlıları sıcakken ılığa yakın sıcak şuruba atıyorum ve bir iki dak. şurupta çevirip sonra, hepsinin sığacağı yayvan bir tabağa alıyorum, bu şekilde şurubu daha kolay çekiyor, bu tatlıyı hazırlarken üç su bardağına yakın şeker kullandım ancak şurubum arttı, tarif ölçülerinde şurubun ölçüsünü yazarken de miktarı azaltarak verdim. Çok hafif ve üzerinden günler geçse de aynı gevreklikte kurabiyemsi bir tatlı idi ne çok yumuşak ne de kuru idi.
MALZEMELER
2 adet küçük yumurta,
3 yemek kaşığı vanilya şekeri,
3 yemek kaşığı yoğurt,
iri parçalı ceviz,
1 su bardağı zeytinyağı ve eritilmiş tereyağı karışımı (tereyağı fazla olsun)
çay kaşığının ucunda tuz,
1 çay kaşığı tepeli kabartma tozu,
3 yemek kaşığı irmik,
1 tatlı kaşığı sirke,
2 yemek kaşığı tam buğday unu,
3 su bardağı un,
sıvı malzemelere unu yavaş yavaş ekleyerek hazırladığınız, ele yapışmayan yumuşak bir hamur olmalı,
Şerbeti için:
2 su bardağı toz şeker,
2 su bardağı su,
bir fiske tuz,
çay kaşığının ucunda limon tuzu,
NASIL HAZIRLANIR?
hamuru hazırlayıp 20 dak. buzdolabında dinlendirin,
şurubu hazırlayın,
 şurup kaynamaya başlayınca altını biraz kısıp 10-12 dak.daha kaynatıp kapatın,
hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alın, elinizde yuvarlayıp hafif yassıltın,
kevgirin arkasına koyup hafif hafif bastırarak hamuru biraz daha genişletin,
uç kısmına ceviz koyup rulo şeklinde sarın,
yağlanmış tepsiye hafif aralıklı serip 200 derecede önceden ısıtılmış fırına sürün,
kızarmaya başlayınca ısıyı biraz düşürün,
tatlılar iyice kızarınca fırından alıp başlangıçta belirttiğim gibi şuruplayın
şurup arttı ise kalan şurubu da tatlıların üzerine gezdirin,
tatlımız hazırdır, afiyet olsun, şükrünüz bol olsun. BURADAKİ sohbetler de sizlere hediyem olsun...

14 yorum:

  1. Canım ne güzel bi giriş o öylee:) çoğu zaman karşımızdakinden bekleriz ilk önce onun için ne kadar kıymetli olduğumuzu söylesin diye, haydi bugün uzun zamandan beri bizim için kıymetini bilipte söylemediğiz birine , değerli olduğunu hatırlatalım:))
    Canım benim sen ve bu sayfadaki kardeşlerimiz benim için kıymetlisiniz, sizleri Allah için seviyorum....
    Tatlılar çok güzel ellerine sağlık benim canım kıymetli kardeşimmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin güzel sözlerin de girişin çok güzel bir açıklaması olmuş, Cezâkellâhu hayran (Allah sana hayırlı mükâfaat versin), ben de sizleri çok seviyorum, Rabbime emanetsiniz...

      Sil
  2. Eline sağlık tatlı çok güzel görünüyor..Haticecim bir sorum olucaktı resimlerdeki çiçekleri nasıl yaptın hangi proğramı kullandın çok güzel olmuşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanifecim net'te bir proğram var onu kullanıyorum, bir çok seçenek var, kullanımı da kolay, adresi BURADA

      Sil
    2. Allah razı olsun arkadaşım kullanımıda çok kolaymış yanıtın için teşekkürler

      Sil
  3. ellerinize sağlık çokiştah açıcı görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Esselemun aleykum ablacım. Bende bu kurban bayramında kalbura bastı yapmıştım yalancı baklava gibi oluyor nerdeyse. Hatta daha fazla tutuluyor. Içi bol cevizli oluncada hamurunun yada şerbetinin varsa kusurları kapanıyor. Içindeki ceviz hatırına yeniyor yine de.

    Hediyeler için Allah razı olsun çünkü bu aralar tamda araştırma yapmam gereken bir konuydu.
    Rabbim bizleri doğru yoldan ayırmasın. Ahir zamanın fitnelerinden hepimizi muhafaza eylesin. Allah'a emanet olun ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim benim :) ne güzel bir kalburabastı analizi yapmışsın :) aynen öyle, benim ki biraz kurabiyemsi idi çünkü şurubu daha azdı, bu yüzden daha çok yenildi :) gerçi evdeki bir numaramız tatlı canavarı olunca tatlı dayanmıyor :)

      sohbetler çok verimli olmuş, ama sondaki sohbette en merak ettiğimiz konuda kesinti yapılmış, hani şu Hz. İsa'nın domuzu öldürme meselesi, öncesinde de bir kaç kesinti var, zaten iki saate yakın dinledik, fazlasını da dinlerdik :( Ama anlatımın öz, net ve tamamen sahih kaynaklala yapılması sohbetleri çok değerli ve verimli kılıyor, başta anlatan olmak üzere emeği geçen bütün kardeşlerimize Rabbim rızasına uygun bir hayat yaşatsın, hayırlı çalışmalarını başarılı ve devamlı kılsın(amin),
      kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  5. Canım görüntüsüyle sunumuyla, zaten senin maharetli ellerinden çıktığı için lezzetinden hiç şüphem yok. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Afiyet şifa ola

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım güzel kardeşim benim güzel ifadelerin ve samimiyetin için çok teşekkür ederim, kalbi sevgilerimle...

      Sil
  6. Tamda tatli krizine girmis ne yapsam diye dusunuyordum.Cok guzel gorunuyor ellerine saglik ablacim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ümrancım ne yapacağız biz bu tatlı krizlerini :) ama her kriz tatlı krizi gibi tatlı olsun değil mi :)
      dua ve muhabbetlerimle, en Emin'(c.c) emanetsin...

      Sil
  7. Canısı,giriş gelişme sonuç mükemmel,ama o tatlı yokmuuu, bayılırım kalburabastıya,ellerine sağlık,ne güzel olmuş...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur