İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

15 Ekim 2014 Çarşamba

NOHUT SALATASI

"Musa onların hayvanlarını suladı, sonra gölgeye çekildi; «Rabbim, doğrusu bana indireceğin her hayra muhtacım» dedi." 
(Kasas suresi 24. ayet meali)
Rezzak ismi ile her canlıyı, kendisine itaat eden etmeyen her insanı, bir imtihan gereği rızıklandıran, almadan veren yüceler yücesi Rabbimin adıyla...
Bir programda gördüğüm nohut salatasını yapabilmek için evde yetiştireceğim dereotlarını bir hayli bekledim :) Yazın köye gidince annemden dereotu tohumları aldım, o tohumlardan 10 tane kadarını kulpu kırık demliğe diktim. Tohumların hepsi çıkmadı ama çıkanlar oldu elhamdulillah. 5-6 tohum yeşerdi, büyümeleri de rokaya göre bir hayli geç oldu ama büyüdüler, onlar büyüyünce benim nohut salatasının sırası geldi :)

Salatamız çok kolay ve çok lezzetli bir salata, tabii sadece ben yedim,
 o yüzden az miktarda yaptım az miktardaki dereotu da benim salatama yetti, keza maydanoz ve naneyi de az miktarda kullandım...
Maydanoz ve naneler de balkonumuzdan :) Şimdi de, nohut severler için salatamızın tarifi gelsin...
MALZEMELER 
haşlanmış nohut,
doğranmış maydanoz, dereotu, taze nane,
sosu için:
1 diş ezilmiş sarımsak, tuz,
tercihe göre, limon suyu veya nar ekşisi veya her ikisi de,
zeytinyağı,
NASIL HAZIRLANIR?
yeşillikleri yıkayın,
salatayı hazırlayacağınız kapta sarımsağı tuzla ezin, 
üzerine zeytinyağı ve ekşileri ekleyip karıştırın, 
nohutları, doğranmış yeşillikleri ve pulbiberi de ekleyip hepsini harmanlayın, 
tuz ve ekşisini damak tadınıza göre ayarlayın, salatamız hazır, afiyet olsun, diliniz hep şükürlü, zikirli, haliniz hep taatli olsun...

Bu salatayı gerek yemeklerin yanına, gerekse kahvaltı için hazırlayabilirsiniz, tek başına da bir öğün olabilecek nitelikte doyurucu, aynı zamanda diyet bir salata... Rabbimize bizlere bahşettiği bütün bu güzel nimetler için yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.

8 yorum:

  1. doyurucu bır salata ellerıne sağlık caydanlıktakı dereotunu bayıldım bende balkonda nane ekıyorum ama hep oluyor gunes almıyor ondanmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selmacım nane, sıcağı, güneşi ve suyu çok sever, güneş almaması verim alamamanda önemli bir sebep olabilir, yerin varsa bir de güneşli bir yerde yetiştirmeyi dene.

      Sil
  2. Canım ,ellerine sağlık , salatada dereotlarıda , sunumun da çok güzel:)) ben de nohutu çok severim, yalnız yeme bi daha ki sefere tamam mı can dostum:) Allaha emanet ol....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten senin gibi bir seven bulsam hiç yalnız yer miydim :(
      evde nohut seven benim :)

      senin semizotlarından ne haber?

      Sil
    2. Zavallılar benim elime düştüler :(( dört kök çıktı canım ama çok cansızlar...güneş ve sevgi görmedikleri için, sen inanıyorum bitkilerine çok sevgi gösteriyorsun, Allahın izniylede o kadar güzel yetişiyorlar... Semizotu yemek isteyenler sana daha yakın kardeşim, yoğurtlu salatasını çok severler :)) ...öptümmm canım benim

      Sil
    3. Benim semizotları memleketten döndüğümde büyümüşlerdi o zaman koparıp buzluğa attım, şimdilik yoklar, sen merak etme semizotu olmazsa başka salatalar da yaparım imşeAllah :)
      Rabbime emanetsin...

      Sil
  3. Esselamun aleykum canım ablam.
    Ben en çok dereotlarının saksısını beğendim :)
    Benimde böyle çatlamış bir demliğim var imkan olsada size ulaştırabilsem. Yoksa benim gibi bir sahibesi olduğu için çöpü boyluyacak. Maşallah sizin evde hiçbirşey ziyan olmuyor ekmekler tirit , demlikler saksı oluyor. İmrendim dogrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam benim canım kardeşim hoşgeldin :)
      ne sıcak ne şeker bir yorum bu böyle! ağzım kulaklarımda :) Cezâkellâhu hayran (Allah sana hayırlı mükâfaat versin)
      sen de o demliği buna benzer bir şekilde kullanabilirsin, bir kaç kök roka veya maydanoz veya küçük bir çiçek, veya benim yaptığım gibi dereotu dikilebilirsin,

      özledim seni, Rabbime emanetsin, hayırlı cumalar...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur