İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

5 Eylül 2014 Cuma

Bir Tatil Hatırası ve Düşündürdükleri...

"Halbuki sizin için o kulağı, o gözleri ve o gönülleri yaratan O'dur. Ne de az şükrediyorsunuz!"
(Mu'minun suresi 78.ayet meali)
Es selâmu aleykum we rahmetullah....
Mübarek cuma gününde, yaptığı hayır duaları, duaların kabul olduğu saate denk gelmiş nasipli kullardan olmamızı Rabbimden niyaz ederek sözlerime başlamak istiyorum.
Hayatcemresi'ni takibeden, yokluğumda yalnız bırakmayan bütün kardeşlerime teşekkürü bir borç biliyorum. Bazen serzenişte bulunmak mı gerekiyor yoksa? Kıyamam sizlere, sizleri zora sokmak istemem ama şunu bilin ki serzenişim sevgimdendir...
Hem bu serzenişim vesilesi ile sessiz sedasız takipte olan gönlü güzel kardeşlerimden de haberdar oldum, bu da beni ziyadesi ile sevindirdi, hepinize yeniden çok çok teşekkür ediyorum, sessizliğe veda eden seslileri de ayrı bir seviyorum :) 

Gelelim tatilimize...
Güzel, anlamlı, ibretli bir tatildi elhamdulillah...
Bu tatilde Rabbim, geçirdiğim küçük bir kaza vesilesi ile ne kadar az şükrettiğimizi bir kez daha hatırlattı bana...
Keyifli bir göl gezisinde, göl gezisi derken yanlış anlaşılmasın, bizimkiler göle* girdi ben kenarda onları seyrettim :) Bu esnada bizim ufaklığın peşinden gideyim derken düştüm, düşme esnasında yardım almak istediğim elim hafif yaralandı ve bir hayli ağrıdı. Dönüşte ne olur ne olmaz diyerek yakın ilçenin aciline gittik. Çekilen film sonucu doktor elimde çatlak olduğunu söyleyip elimi alçıya aldırdı ve beni ortopediste yönlendirdi. Sağ elim alçılı eve döndük, çocuklar annem ve babam durumdan bir hayli müteessir oldular. Sağ eli kullanamamak bir hayli sıkıntılı idi, elimizi rahatça kullanabilmek ne büyük nimetti...Her an her gün hiç farkında olmadan, elimizi ne kadar da rahatça kullanıyoruz ve bu büyük nimetin ne kadar farkındayız?...Alçı ile sıcak günler daha bir sıcak oluyor, alçı içindeki tela benzeri sargı kolunuzu kaşındırıyor ve kaşıyamıyorsunuz... Alçısız hayat meğer ne kadar büyük bir nimetmiş, Allah'ım ne kadar gafiliz affet bizleri(amin).

Ertesi gün yakın ildeki bir hastaneye, işin uzmanına gittik, doktor alçıyı çıkarıp film çektirdi. Ben elimin yeniden alçılanacağını düşünüyordum ancak alçı çıktıktan sonra elimin ağrısının neredeyse geçtiğini farkettim ve şaşırdım. Doktor film'i inceledikten sonra elimin sadece ezildiğini kırık, çıkık, çatlak olmadığını dolayısı ile alçıya gerek olmadığını söyledi elhamdulillah. O an yeniden doğmuş gibiydim, yaşadığım mutluluk tarif edilemez, tabii bizimkilerin mutluluğu da...Dönüş yolunda gözlerim alçısız elime daha bir farklı bakıyordu, adeta gözlerimi elimden alamıyordum, elim sanki yeniden bana bahşedilmiş çok kıymetli bir hediyeydi elhamdulillah...

Niçin insanoğlu elindeki nimetin kıymetini nimet kısıtlanınca veya kaybolunca anlıyor? Şükredecek bunca zenginliğe sahipken niçin ufak tefek meseleleri kendimize dert edip şükrü, tevekkülü unutuyoruz?

Her durumda bizden daha kötü durumda olanları düşünüp teselli bulmalı, halimize şükretmeliyiz. Evet insanın eli alçılı olabilir elsiz olmaktan iyidir çünkü biliriz ki o alçı eninde sonunda çıkacak. Ayağımızın alçılı olması daha büyük bir imtihan çünkü en başta yürümeniz kısıtlanıyor, ama nihayetinde o alçı da çıkıyor, ayağınız yine sizin, ya hiç eli ayağı olmayanlar...Bulunabilecek o kadar çok örnek var ki...
Hatırlıyorum yakın zamanda komadaki bir sunucunun eşi, eşinin bilincinin yerinde olduğundan, gözlerini hareket ettirdiğinden, parmaklarını hafifçe kımıldattığından bahsetmiş ve bundan dolayı sevinçlerini belirtmişti. Düşünelim parmaklarımızı kımıldatabilmek ne büyük nimet, hatta kımıldatmayı bırakın parmaklarımızı hissedebilmek büyük nimet. 

"Ubeydullah İbnu Mihsan el-Hutami (r.a) anlatıyor: Rasulullah (sav) buyurdular ki:
“Sizden kim nefsinden emin, bedeni sıhhatli ve günlük yiyeceği de mevcut ise sanki dünyalar onun olmuştur.”
(Tirmizi, Zühd 34)

Bizlere bahşedilen nimetlerin idrakinde olmaya, şükre gayret edelim, almadan veren merhameti bol Rabbimize minnettarlığımızı  hem kalbimizle, hem dilimizle, hemde halimizle ibadetlerimizle, kulluk bilincimizle yerine getirmeye çalışalım. Rabbim bizleri imtihanı kolay, salih kullarından eylesin, bizleri en sevdiklerimize bile muhtaç etmesin, ömrümüzün son anına kadar da aklımızı, bedenimizi rahatça kullanarak kulluğunu ifa eden, bu vesile ile rızasına nail olan salih kullarından eylesin, amin wel hamdulillahi Rabbil Alemin... 
*Resimdeki göl, bahsettiğim göl, ama gittiğimiz yer değil, zira resimde görülen yerler, feribottan çektiğim, gölün en derin kısımları...
***
Not: Şükrü konu alan "Her İnsan Bir Ayet" başlıklı yazımı da tekrar okumak isteyenler yazı başlığına tıklayarak okuyabilirler...      

16 yorum:

  1. Ve aleykum selam ablacım. Yazınızı okurken aklıma tatile çıkmadan önceki yazınız geldi. Hani demiştiniz ya ölmez sağ kalırsak diye. Rabbime hamdolsun ki yine bizimlesiniz.Rabbim size ve ailenize en razı olacağı bir ömür versin. Yazınızı okuyunca gözlerim doldu.

    Bizimde alçı ile bayağı uzun bir hatıramız var çünkü. Rabbime hamdolsun ki imtihandı ve geldi geçti. Şimdi ne kadar çok şükretsek azdır onun tekrar yürüyebildiğine. Rabbim şükürden ve hamd etmekden bizi gaflette bırakmasın. Hayırlı cumalar ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, demek sizlerde de bir alçı hatırası var, bacak olunca iş daha zor bilirim zira onu bizim 2 numarada yaşadık, hamd olsun gerilerde kaldı, Rabbim bir daha böyle hatıralar yaşatmasın(amin), kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun...
    Hani her hayırda bir şer her şerdede bir hayırvardırda lakin biz bilmeyizya sizinkide öyle olmuş.
    Bazen mutfakta parmağım hafifçe kesildiğinde dahi bende aynı duyguları yaşıyorum farkında olmadığımız bir servet bedenimiz ama çok az şükrediyoruz.
    Allah hakkıyla şükredebilenlerden eylesin,Hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız en ufak bir acı tadımızı kaçırmaya yetiyor, sağlık ne büyük bir nimet, elhamdulillah, Rabbim güç yetiremeyeceğimiz şeylerle imtihan etmesin(amin)
      sevgilerimle...

      Sil
  3. selamun aleykum canim :)) hayirli cumalar olsun tum kardeslerime, duana yurekten aminnn. Canim , gecirdigin kaza icin uzuldum kardesim:( Rabbim dedigin gibi imtihanlarimizi kolay eylesin, sukrumuzu devamli kilsin.... yoklugunda inan seni cok ozledim, kizlara diyordum bu hafta gelir inshaAllah bacim, diye.Geldigini gorunce coook mutlu oldum:) sabah kahvemi alip , okumaya basliyorum, yeni paylasim yoksa arsivde geziniyorum, Allah senden razi olsun canim benim , hayirlara vesile oluyorsun her zaman,muabbetlerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam balım :) insanın özleyenlerinin olması çok güzel, özlettiren Rabbime şükürler olsun, özleyenlerden de Rabbim razı olsun(amin),

      çok iyi yapıyorsun arşivdekiler garip kalmasın, zira onlarda da yabana atılmayacak, önemli paylaşımlar var, ben bile bazen geriye dönüp tekrar okuyorum :)
      kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  4. rabbim!!!
    verdigin butun nimetlere hamd u senalar olsun.

    YanıtlaSil
  5. Sa Hayırli cumalar galiba burda iki şükür var. Hem Allah'in verdigi saglik sihhate hem de isinin ehli ikinci doktora. Siz serzeniste bulundunuz bende bulunayim msj.larima yanit gelmeyince merak ettim hatta mail atayim diyordum. Bi daha habersiz gitmek yok ama:)) selametle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam benim vefalım :) ilk doktora da haksızlık etmek istemem nihayetinde acilde görev yapan belki pratisyen bir doktordu, yine de önlem almak istedi, ama en kısa sürede işin ehline gitmemi de israrla söyledi,

      serzeniş benim tekelimde değil, tabii ki sizin de hakkınız :) ancak BURADAKİ tarifin sonundaki not anlaşılan gözünden kaçmış :) habersiz gider miyim hiç? tarifler planlanmış olarak giriyordu, sanıyorum bu yüzden de burada olduğumu düşündün, yine de seni merakta bırakıp üzülmene vesile olduğuma üzüldüm :(
      kalbi muhabbetlerimle...

      Sil
  6. Selamun aleykum ablacimm.. Gecmis olsun,Allah sihhat ve afiyetin degerini bilenlerden olabilmeyi nasip etsin .. InnshaAllah simdi iyisindir.bir sıkıntı yoktur. Hakli serzenisin icin de Allah razı olsun.. İnsan sevdiklerinden ses soluk duymak istiyor :) innşaAllah en yakın zamanda bir buluşma ayarlarız.. Seni güzel ellerinden öpüyorum annemin can yoldaşı :) nefise

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim hoşgeldin :)
      buluşmayı Tuğba ayarladı, zamanını bana bıraktı, okulların açılıp ortalığın sakinleşmesini bekliyorum :) sizin için de uygun olur inşeAllah, yeni üyemize de :) benden çok selamlar, Rabbime emanetsiniz...

      Sil
    2. tugba ve kuzusu6 Eylül 2014 10:35

      Sizleri dört gözle bekliyorum canlarım :)

      Sil
  7. güzel paylaşım. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Canım çok geçmiş olsun. Rabbim bizi kaldıramayacağımız üstesinden gelemeyeceğimiz dertlerden hastalıklardan korusun. Ben senin tatilde olduğunu bilmiyordum. Bu aralar biraz sağlık problemleri yaşıyorum. Ama yine de buna da binlerce kere şükür. Evet vücudumuzun her bir Azası sonsuz şükür vesilesi. Rabbim eksikliğini göstermesin.hoşgeldin sefalar getirdin:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum Fatmacım :) Allah razı olsun,
      Rabbim sana da hayırlı şifalar versin, sıkıntılarını gidersin(amin),
      Allah'a emanetsin canım kardeşim, kalbi dua ve muhabbetlerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur