İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

3 Ağustos 2013 Cumartesi

BU FIRSAT KAÇMASIN!

 Âişe radıyallahu anhâ şöyle dedi:
"Ramazan ayının son on günü girdiğinde Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem geceleri ihyâ eder, ev halkını uyandırır, ciddiyetle ibadete soyunur ve eşleriyle ilişkiyi keserdi."

(Buhârî, Leyletül–kadr 5; Müslim, İ'tikaf 7. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Ramazan 1; Nesâî, Kıyâmü'l–leyl 17; İbni Mâce, Sıyâm 57.
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla...
İşte sayılı günler kaldı vedaya...Her farz namazın günümüzü hayırla mayaladığı gibi, senemizi mayalayan mübarek ramazan'ı uğurlamaya sayılı günler kaldı...Kıymeti bilinmesi gereken,hiç bir anının boşa geçirilip heder edilmemesi gereken fırsat günlerini, fırsat gecelerini idrak ediyoruz.

Ramazan'ın son on gününü, gecesini ibadetle, tevbe istiğfarla, dua ile geçiren, bu yolda gayret gösteren, bu fırsattan gafil olmayan her akıllı kişi Allah'ın izni ile içinde Kadir gecesi bulunmayan, bin aydan daha hayırlı Kadir gecesine isabet edecek ve Allah'ın izni ile nasiplenecek. Mübarek Ramazanla gelen, bizlere bahşedilen, bu fırsat yağmurunu kaçırmak ancak nasipsizlerin işi olsa gerek.
Uyku mu? Ömrün varsa daha çok uyursun, hiç uyumasan mezarda kıyamete kadar uyuyacağın uzun günlerin, gecelerin var.
İşlerin mi çok? Hangi iş, ahiret için az emekle çok kazanacağın böyle bir alış verişten daha kazançlı ve daha önemli?
Gel şu son günlerde, sana verilen fırsatı iyi değerlendir.
Dünya ve dünyalıklardan, seni Rabbinden uzaklaştıran her işten azad et kendini. Rabbine dön, kendini O'na(c.c) bırak. Gecenin karanlığı ve sessizliği, Rabbinle başbaşa kalmana vesile olsun. Göz yaşların süzülsün göz pınarlarından. Secdelere bırak kendini, Kur'an'a bırak. Rabbine gönülden yalvar, tevbe istiğfar et. Öyle gönülden olsun ki, önce sen inan pişmanlığına, ardından mağfiret gelir Allah'ın izni ile. Niyazın, yakarışın, dilinin ucunda olmasın, taa gönlünün en derinlerinden gelsin. Bak o zaman kalbin bir kuş gibi nasılda kanatlanıp uçmak istiyor. İçini Rabbinin sevgisi, O'nun kudretine teslimiyetin kaplıyor. İnan bu sevgi seli, hiç bir sevgide yok.

O'na dayandın, O'na güvendin, yüceliğini bildin, hesabından, azabından korktunaf diledin, kapısından eli boş gönderir mi? Yeter ki sen samimi ol, O Tevvab ismi ile kendisine yönelenleri boş çevirmez, Ğafur ismi celili ile bağışlar, merhamet eder. Hadi hiç bekleme. Kendini dünyadan mümkün olduğunca geri çek, internetten televizyondan, isyan kokan, adeta Allah'ın azabına meydan okuyan sokaklardan uzaklaş, yönel Rabbine...Seni Rabbinden uzaklaştıran, her iş bir tuzaktır unutma! 
 Bu fırsat günlerinde nefsini çeşit çeşit yiyeceklerle şımartma, ruhunu ibadetle, zikirle şımart, inan bunun lezzeti en güzel, en lezzetli dünya sofrasında, lezzetlerinde yok. Unutma yiyecek ve içeceklerin en lezzetlisi, cennette senin için hazırlanmış, hedefin o lezzetler, o güzellikler olsun. Burada sahteleri seni aldatmasın, onlar sadece bir araçtır unutma, Rabbine taatinde sana gereken enerjidir onlar, başka bir amacı yok.

Dularında mazlum müslüman kardeşlerini unutma. Bilki sen rahat evinde, her türlü nimetin içinde onların hayallerini yaşıyorsun. Nice kardeşin, açlıkla, evsizlikle, zulumle imtihanda. Onlar için sadakalarını, fitreni, zekatını bol bol tut, kuruş kuruş hesaplama, bilki sende kalan değil, verdiğin senindir, verdiğin senin garantiye alınmış, sigortalanmış kat kat artan sermayendir. 
Bu günler bir daha ele geçer mi bilinmez. Sen son Ramazan'ınmış gibi gör, vedan güzel olsun, geriye bakıp hayıflanma, fırsatı kaçırma... 
hayatcemresi

16 yorum:

  1. selamun aleykum canim kardesim o kadar guzel,o kadar samimi ,o kadar olmasi gerektigi gibi anlatmissin ... doymak bilmeyen ruhumuza inshaAllah bir vesile olur bu guzel sozlerin.gaflet uykusundan uyaniriz inshaAllah.Rabbim senden razi olsun ,seni gormedim ama Allah icin seni cok seviyorum benim icin bir kizkardes gibisin firsat buldugum her an blogundan biseyler okuyorum, okuduklarimi da evlatlarimla paylasmaya calisiyorum . Allahim bize sonsuz rahmetinle muamele et ,sen bizleri bagisla (amin)....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canımın içi,Allah razı olsun,o senin güzel görüşün,
      bu nefis bu şeytan olduğu sürece gaflet tuzağı hep bizimle,ama mü'min uyanıktır,sürçebilir,yanlışa düşebilir,onun erdemi yanlışını görüp,yanlışta israr etmemesi,dönebilmesi,nasuh tevbelere sarılıp ilahi kapıdan yüz çevirmemesidir,Rabbim bizlere bu tevbeleri nasip etsin,dilimizden,halimizden istiğfarı düşürmesin(amin),
      "beni kendisi için sevdiğin zat'da(c.c)seni sevsin"(amin)bil mukabele gönlü güzel kardeşim benim :)
      duana da gönülden amin diyorum,kalbi dua ve muhabbetlerimle...

      Sil
  2. Hayırlı kandiller ablacim. Rabbim hakkıyla ifa edenlerden eylesin inşallah .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ebrucum,seninde gecen,gecelerin hayır olsun,muhabbetlerimle...

      Sil
  3. Selamun aleykum ve rahmetullah... Ablacım yuregıne saglık Musluman uyumaz, kardeslerınıde gaflet uykusuna yatırmaz. senın gıbı kardeslerım oldugu surece ALLAHın ıznıyle gaflet uykusuna yatmayacagım. Elhamdulıllah ılk 2 haftalık zamanı cok guzel gecırdım. ama ne zamankı son 10 gune yaklastık, seytan bana yaklasmaya ımanımı cırkınlestırmeye calısıyor... sız kardeslerın vesılesı ıle ınsaALLAH.. seytanın oyununa gelmeyecegım. ALLAH razı olsun. ALLAH HAFIZ. SELAMUN ALEYKUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim,şeytan hiç bizden ayrılıyor mu ki?
      Allah'ın en sevgili kulu(s.a.v)nun en yakın arkadaşı,hz.Ebu Bekir efendimiz bak ne söylüyor:

      "Rasulullah vahiy ile korunuyordu.Benim ise beni yalnız bırakmayan bir şeytanım vardır..."

      Rabbim bizleri gaflette olanlardan,şeytanına yenilenlerden eylemesin(amin),
      Rabbime emanetsin güzel kardeşim benim...

      Sil
    2. ALLAH razı olsun ablam. BENDE COK IYI HISSEDIYORUM BAZEN seytanın bana vesvese verdıgını. hatta bugun oglum ıstemedıgım bır seyı yaparken suan ona kızmalıyım bagırmalıyım dıye fısıldı aldım. o an halbukı cok sakındım.aMA Onun ıstedıgını yapmadım. :) ALLAHım seytana uydurmasın. Amın. selamun aleykum

      Sil
  4. Yüzünüzden;NUR*
    Kalbinizden;ALLAH*
    Dilinizden;
    LA İLAHE İLLALLAH
    GÖNLÜNÜZDEN;RESULALLAH
    Eksik olmasın_yaptıgınız her DUA*Derdinize :DEVA
    Hastalıgınıza:ŞİFA*
    Gözünüze:NUR*
    Gönlünüze:HUZUR*
    GEÇMİŞLERİNİZE:RAHMET*
    Evinize:BEREKET GETİRSİN*
    ***KADİR GECENİZ MÜBAREK OLSUN***

    YanıtlaSil
  5. Sevgili hayat cemresi tevafuk gezinirken gördüm bloğunuzu hayran kaldım dogrusu Allah razı olsun sizden. Böyle güzel degerleri unuttuğumuz günümüzde böyle guzelliklerı hatırlatmanız harika,maşallah
    Bende mutfağı çok seven biriyim.yemek yarışmasında birinciliklerim oldu. Blog açmak çok istiyorum ama maalesef bugüne kadar yaptıgım şeylerin fotoğrafı yok yani arşiv sıkıntısı içindeyim sizin güzel önerilerinizi tavsiye ve nasihatlarınızı

    YanıtlaSil
  6. İhtiyacım olacak sizi tanıdığıma çok mutlu oldum Allah yar ve yardımcınız olsun dua ve niyaz ile aysem Eker

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysem hanım sayfama hoşgeldiniz :)Güzel görüşünüz için çok teşekkür ederim,Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin)güzellikler Rabbimden,hatalar nefsimdendir,ondan affımı diliyorum,
      Yemek bloğu için resim olmazsa olmaz gibi,
      ancak şunu bilmenizi isterim,kabul edelim veya etmeyelim,özellikle yemek bloğu hazırlamak,yazmak bir hastalık,bir bağımlılık,elini veren kolunu kaptırıyor,ölçüyü tutturmak o kadar zor ki...

      Bu işte sırf farklı olmak,ilgi çekmek için öyle gereksiz işler yapanlar gördüm ki...yumurta kabuğunda kek pişirmeler,kavanozda kek pişirmeler,kakaolu poğaçalar...

      Şunu iyi bilelim biz tarif vermezsek kimse aç kalmayacak,yemek bizler için sadece bir araç olmalı.

      Burada tarifler paylaşıyorsam bilin ki sadece bahsetmek istediğim asıl konulara bir yol açmak,insanları sıkmamak ve bilgilerimi en doğru şekilde paylaşmak ve kendime de bir arşiv oluşturmak için,çünkü buradaki tariflerden öncelikle kendim faydalanıyorum,elimde kağıt kalem kendi tarifimin malzemelerini yazıp mutfağa gittiğim çok oluyor.

      Siz de aynı düşüncede iseniz,blogda da bir yarış içine girmeyip,bunu sadece insanlara faydalı olabilmek,bir arşiv oluşturmak hayırları paylaşmak için bu işe girişin,ve blog hayatınıza hakim olmasın,beyninizi işgal etmesin,sevdiklerinizle aranıza mesafeler koymasın,onlara ayırdığınız zamanlarınızı çalmasın,
      sakın insanlardan bol yorumlar,övgüler beklemeyin üzülürsünüz.

      Çok sevdiğim,samimi blogcu arkadaşlarım var onları hariç tutarak söylüyorum bir çok blogcu bu işi bir yarış halinde ve menfaat elde etmek için yapıyor,bu uğurda çirkinleşenler,hased edenler,farklı olmak uğruna saçmalayanları,üç beş kuruşluk dünya menfaati için ahlaksızlıklara prim verenleri,sayfasında utanmadan ahlaksızlıkları sergileyenleri,çok gördüm,görüyorum,
      Allah onlara da,bize de hatalarımızı görüp dönebilmeyi nasip etsin,

      Rabbim her şeyi gönlünüze göre versin,gönlünüzü de kendisine göre şekillendirsin,her niyetiniz ve işiniz hayır olsun(amin),kalbi sevgilerimle...

      Sil
  7. Sevgili hayat cemresi Allah senden razı olsun kardeşim. İlginenip cevap verdiginiz için hatta dolu dolu cevapladıgınız için sonsuz teşekkürler .
    Blogların hepsi değil ama bazı bloglar çok abartılı geliyor banada sizin gibi mutfak bilgileri dışında böyle güzel degerleri sunmak en lezzetlisi,en keyiflisi benim yapmak istediğim de böyle olabilse keşke
    ....üç çocuk annesiyim sizin gibi 20 yıllık evliyim. Mutfak benim terapi Merkezi'm oluyor bazen üç erkek evlatla uğraşmak kolay olmuyor çok şükür Rabb'ime şikayet değil elbette ....
    Sevgiyle yaptıklarımı paylaşmak ,uğraşmak yada bir heves mi diyelim bilemedim.
    Birde bu işin maddi bir boyutu varmı? Para kazananlar var mı? Hep merak etmişimdir çünkü bir çok reklam görüyorum
    Blog açarken yani site kurarken kategoriler ayrılırken bunu yapan Kur'an profesyonel birimi gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog açmak çok kolay,bilgisayardan az da olsa anlayan herkes açabilir,bu konuda bana oğlum yardımcı olmuştu,hala da onlara ihtiyaç hissettiğim durumlar oluyor,
      blogdan para kazananlar olabilir,genellikle gördüğünüz ürün reklamları için ürün alıyorlar diye biliyorum,başka da bir bilgim yok,kolay gelsin,sevgiler...

      Sil
  8. Esselamu aleykum Hatice Ablacığım;
    Hem ramazan telaşından hem de pc nin şarj alamamasından dolayı Hayat cemresinden uzak kaldım. Ben yokken çok güzel konular olmuş maşaAllah...ben ilk olarak fırsatı kaçıranlardan mı oldum acaba? korkusuya bu konuyu okudum.
    Üzgünüm ama türk kadınlarının talihsizliği olan şu bayram temizlikleri benim başımdan hiç eksik olmuyor... acaba kendime ait bir evim olsaydı yine böyle mi olurdu diyorum kendi kendime... ama en azından işleri umursayamayacağım kadarıyla bir şeyler yapmaya çalıştım. İnşaAllah fırsatı kaçırmayanlardan olmuşuzdur...

    YanıtlaSil
  9. We aleykumselam canım benim,aklımdaydın ama ramazanda yoğun olduğunu tahmin ettiğim için,içim rahattı :)
    kendine ait evinde olsa akraba ve tanıdıklar çoksa,gelen giden olunca az çok bu temizlik işi oluyor,ama sen dozunu kaçırmamışsındır,fırsatı da inşeAllah kaçırmamışsındır,
    ev işleri temizlik bile Rabbimizin rızasını gözeterek yapılıyorsa,
    onun da ecri vardır,

    ne kadar yorulsak,Hz.Fatıma kadar yorulmuyoruz,ne ellerimiz nasır tutmuş,ne sırtımız,ev işlerinde bizim için hayır olmasa Efendimiz(s.a.v)önce kızını dinlendirirdi değil mi?

    ama mobilyaların,bibloların,gümüşlüklerin,avizelerin vb.gereksiz eşyaların temizliğini yapmak gerekli işlerden olmasa gerek,zaten bunlar başlıbaşına gereksiz eşyalar,

    Allah bizleri eşyaya hizmetle ömür geçirenlerden eylemesin,sağlıkla hem kendisine ibadet eden,hem de evinin,eşinin,çocuklarının hizmetini sağlıkla ve gönül rızası ile yapan salih kullarından eylesin(amin).

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur