İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

24 Nisan 2013 Çarşamba

PATATESLİ (ETSİZ) KOLAY ÇİĞ KÖFTE TARİFİ

 "Biliniz ki dünya hayatı bir oyun, bir eğlence, bir süs ve kendi aranızda övünme, mal ve evlat çoğaltma yarışından ibarettir. Bu, tıpkı bir yağmura benzer ki; bitirdiği ot, ekincilerin hoşuna gider, sonra kurur, onu sapsarı görürsün, sonra çerçöp olur. Ahirette ise çetin bir azab; Allah'tan mağfiret ve rıza vardır. Dünya hayatı, aldatıcı bir zevkten başka bir şey değildir."
 (Hadid suresi 20.ayet meali)
Allah'ın adıyla başlarım...
Çiğ köfte denilince gözüm korkardı.Çünkü kuvvet isteyen,çok zahmetli bir iş olarak görürdüm hep.Eşimin en son yaptığı çiğ köfteyi dikkatlice izledim,aynı malzeme ile etsiz,et yerine patates kullanarak az miktarda ve daha kolay bir çiğ köfte hazırladım.Lezzeti okuldan gelen oğlum ve özellikle çiğ köfte ustası diyebileceğim eşim tarafından tam not alınca,tabii ben de beğenince :)sizlerle de bu pratik ve lezzetli tarifi paylaşmaya karar verdim.Hızımı alamayıp,Aynı gün aynı ölçülerle ikinci kez tekrar çiğ köfte yaptım,çünkü ilk yaptığım çoktaan bitmişti :)
Etli çiğ köfte ile etsiz arasında neredeyse tat olarak hiç bir fark yok.Tek farkı patatesli olanın daha kolay olması ve çabuk hazırlanması.Tarifte kullandığım patates miktarı gayet az,patates,köfte hamurunun birbirini daha iyi tutmasına ve köftemizin daha lezzetli olmasına vesile oluyor,ancak tadı hiç hissedilmiyor.
İnternet alemi hırsızlardan,yalancılardan geçilmiyor.Hakkaniyetle iş yapanları emeğe saygı duyanları tabii ki bunun dışında tutuyorum.Önceki yıllarda yayınladığım çiğ köfte tarifimizin resimleri bir çok internet sitesi tarafından çalınmış.Bunda hiç bir mahsur gözetmiyorlar,üzerindeki yazıları kesiyorlar,siliyorlar,resmin yazısız kısmını kesip alıyorlar veya kendi sitelerinin ismini yazıyorlar,bu alem böyle işte...
Aslında insanlar arasında da kolaycılık,istenilene meşruiyet gözetmeden en kısa yoldan ulaşma çabası almış başını gidiyor.Bunun örnekleri o kadar çok ki,televizyonlarda gösterilen türlü türlü,saçma sapan,insan haysiyetini ayaklar altına alan ödüllü programlar ve yarışmalar,milli piyangolar,lotolar,totolar...Haram helali düşünen yok gibi,Rabbim encamımızı hayreylesin,bizleri,dünyası için ahiretini hiçe sayan gafillerden eylemesin(amin).
MALZEMELER
1 su bardağı+2 yemek kaşığı ince bulgur(sarı bulgur),
bulguru ıslatmak için 1/2 su bardağına yakın,ılığa yakın sıcak su,
1 adet küçük boy(türk kahvesi fincanı büyüklüğünde veya az daha büyük) kuru soğan,
1 adet iri diş sarımsak,
1 adet haşlanmış,soyulmuş küçük boy patates,
1 çay kaşığı kadar sumak,
Çiğ Köfte Sosu İçin Gerekli Malzemeler:
1'er tatlı kaşığı dolusu domates ve biber salçası,
2 tatlı kaşığı kırmızı toz biber,
salça ve toz biberde acı yoksa,1 tatlı kaşığı acı pul biber,
1 tatlı kaşığı yoğurt,
1 çay kaşığı dolusu tuz,
4-5 yemek kaşığı zeytinyağı,
1'er çay kaşığı toz karabiber,kimyon.yenibahar,1 çay kaşığından biraz fazla nar ekşisi,
1 tatlı kaşığı limon suyu,
Köfte Hamuruna En Son İlave Etmek Üzere:
1/3 demet yıkanıp ince doğranmış maydanoz yaprakları,
varsa;yıkanmış,ince doğranmış,8-10 dal beyaz kısmı alınmış yeşil soğan yaprakları,
PATATESLİ(ETSİZ)ÇİĞ KÖFTE NASIL HAZIRLANIR?
bulgur geniş ve yayvan bir kaba alınır,tuz ilave edilip ıslatılır,karıştırılır,üzeri örtülür,
çiğ köfte sosu hazırlanıp karıştırılır,
ayrı bir yere yeşillikler doğranıp hazırlanır,
soğan rendelenip fazla suyu alınır,sumakla iyice karıştırılır,sarımsak rendelenir,
en az yarım saat yumuşaması için bekletilen bulgura,sumaklı soğan,sarımsak ve haşlanmış,soyulup doğranmış veya rendelenmiş patates eklenip hepsi el ile karıştırılıp iyice yoğrulur,
çiğ köfte sosu da bulgurlu karışıma ilave edilip,tekrar güzelce yoğrulur,bu aşamada tuzuna,ekşisine ve acısına bakılır,az gelen tatlar biraz daha ilave edilerek damak tadına göre ayarlanır,
son aşamada yeşillikler de çiğ köfte hamuruna eklenip hepsi yoğrularak karıştırılır,
gerek duyulursa,eller hafif ıslatılarak köfte şekli verilir,servis tabağına dizilir,

çiğ köftemiz hazır,yeşillik,turşu,limon,ayran ve mevsimine göre salatalık,domates eşliğinde servis yapabilirsiniz,yapanlara kolay gelsin,yiyenlere afiyet olsun,şükrünüz bol olsun... 
NOT:Köftenizi hazırlarken özellikle yeşillik ilavesinden önce çok iyi yoğurun.
Köfte hamuruna sosunu ilave ederken isterseniz bir miktar çekilmiş ceviz de ilave edebilirsiniz. 
Bu ölçülerle 20-22 adet köfte çıkıyor,siz kişi sayısına göre malzeme miktarını ayarlayabilirsiniz.Hazırladığınız köftelerin büyüklüğüne göre de sayısı değişebilir.
*********
Son olarak sizlere Minşawi'den Kur'an-ı Kerim'in son cüzünün bildiğimiz son surelerini hediye etmek istiyorum.Kendinizi  Minşawi'nin o güzel tilavetine bırakın,içinize işleyen harika bir okuyuş,kalbimiz,ruhumuz bayram etsin,huzur bulsun.Özellikle de besmeleyi ve Fil suresini sanki hiç bu kadar güzel okuyana rastlamadım.Rabbim bizleri hem dinleyip,hem anlayan,hem de gereği gibi yaşayan salih kullarından eylesin(amin),O'na(c.c)emanetsiniz.
NOT:Kur'an'ı dinleyemiyorsanız başka arama motorlarından girip dinlemeyi deneyin ve tv quran sitesinden(alttaki link)bilgisayarınıza indirip dinleyebilirsiniz.Ben telefonuma kaydettim,bilgisayar olmadığı zamanda,istediğim her yerde dinleyebiliyorum.

9 yorum:

  1. selamun aleykum kardesim Allah rizasini kazanabilecegimiz amellerle dolu bir gun nasip etsin cumlemize... daha dogrusu bir omur...canim kofteler cooook guzel gorunuyorlar ne yapsak ,nasil ulassak bu koftelere? Paket servisiniz yok....:)desenize tembellik etmeyip yapin :)en guzeli manevi acligimizi doyurmak icin bol bol kuran dinleyelim Allah razi olsun vesilenuzle Yasin suresini dinledim simdi...kofteleride inshaAllah tembelligimi uzerimden atinca yaparim :) Allaha emanet olun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam sevgiciğim,amin Allah razı olsun kardeşim,
      mümkün olsaydı da ikram edebilseydim :(
      ama gözün korkmasın,bunları hazırlamak çok kolay,ben yaptıysam herkes yapar,yeter ki insanın eli ayağı tutsun,sağlığı ve huzuru yerinde olsun,

      insanın ruhu doyunca sanki pek açlık da hissetmiyor,tabii canım Peygamberim(s.a.v)ve güzel arkadaşları gibi açlıktan karnına taş bağlayacak seviyeye gelinceye kadar,
      Rabbim güç yetirmeyeceğimiz şeylerle imtihan etmesin(amin),

      sevgilerimle güzel kardeşim benim...

      Sil
    2. YORUMUNUN YAYINLANMASINI İSTEMEYEN CANIM KARDEŞİME:
      Dediğin gibi dünya imtihan dünyası,iyi de kötü de olsa bu hayat bitecek,ve o son an da çok uzak değil,sabretmeye şükretmeye devam et kardeşim,aşağıya alıntıladığım ayet mealleri de tesellin ve rehberin olsun inşeAllah,keza en üstteki ayette(Hadid suresi 20.ayet meali)...kalbi dua ve sevgilerimle...

      150 - Her nereden yola çıkarsan yüzünü Mescid-i Haram'a doğru çevir, ve her nerede olsanız yüzünüzü ona doğru çevirin ki insanlar için aleyhinizde bir delil olmasın. Ancak içlerinden haksızlık edenler başka. Siz de onlardan korkmayın, benden korkun. Hem üzerinizdeki nimetimi tamamlayayım, hem gerek ki doğru yolu bulasınız.

      151 - Nitekim içinizden size bir peygamber gönderdik. O size âyetlerimizi okuyor, sizi temizliyor, size kitabı ve hikmeti öğretiyor. Size bilmediğiniz şeyleri öğretiyor.

      152 - O halde beni anın, ben de sizi anayım. Bana şükredin de nankörlük etmeyin.

      153 - Ey iman edenler! Sabır ve namazla yardım isteyin. Şüphe yok ki Allah, sabredenlerle beraberdir.(Bakara suresi)

      Sil
  2. Ablacım gercekten kofteler cok lezızı gorunuyor. Emek hırsızlarına gelınce ALLAHtan korkun azıcıkta olsun dıyorum. Bu dunyanın yarınıda var oda AHIRET dunyası... ınsaALLAH denerım. merak ettım tadını.. sevgılerımle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım,inşeAllah köfteyi deneyip sen de beğenirsin,
      emek hırsızlarına gelince,bu o kadar yaygın ki,yapılacak bir şey yok,Allah'a havale ediyorum,

      sevgilerimle kardeşim,hayırlı geceler...

      Sil
  3. canımsın patatesli köftenin methini çok duydum ama henüz ne yaptım ne tattım:(bu da benim beceriksizliğim herhalde,ama sen yaptıysan tariften emin olabilirim diye bir gün senin tarifini denemek isterim,emek hırsızlarınaysa diyecek söz bulamıyorum,ben blog dünyasında yeniyim ama benim bile başıma geliyor,yapılabilecekleri ise henüz bilmiyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esteğfirullah canım ne beceriksizliği,eminim sen benden daha güzel yaparsın,beğeneceğini umuyorum :)
      emek hırsızları için önceden google'ın şikayet yeri vardı oraya şikayet bildiriminde bulunuyordum ancak bir faydasını görmedim :(
      bu onların ayıbı,Allah islah etsin,

      sevgilerimle kardeşim,hayırlı geceler...

      Sil
  4. Merhaba
    Yaklasik 1 yildir yurtdisinda, Japonya'da yasiyoruz. Turkiye'den en cok ozledigim lezzet cigkofte...
    Blogunuzu gezerken bu tarife rastladim, cok leziz gorunuyor. Denemeyi dusunuyorum. Ellerinize saglik.
    Japonya'dan sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran hanım sayfama hoşgeldiniz :)
      bu köfteyi bir çok kere yaptım,eşim etlisini yapar,her zaman ona ulaşmak mümkün olmayınca,bu köfte de eksikliği gideriyor,inşeAllah deneyip,siz de en az benim kadar memnun kalırsınız,
      her zaman beklerim,sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur