İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Haziran 2014 Pazar

Patateslerimden Haber Var :)

 "Gökleri yeri ve her ikisinde yaydığı canlıları yaratması da Allah'ın kudretinin delillerindendir. O'nun dilediği zaman onları biraraya toplamaya da gücü yeter."
(Şura suresi 29.ayet meali)
Rahman ve Rahim olan,her yaratışı mükemmel ve eşsiz olan yüceler yücesi Rabbimin adıyla...
Hani hatırlarsınız bundan iki ay öncesinde filizlenen patateslerimle tatlı ve meraklı bir serüvenin ilk adımını atmış ve bu durumdan sizleri haberdar etmiştim.Ben patatesleri güzün beklerken iki ayın sonunda serüvenimiz nihayet buldu. Onların çiçeklerini hiç göremedim :( bu benim için bir hayal kırıklığı oldu. Çiçeklerini görememek bir yana bu kadar erken de sararıp solacaklarını bilmiyordum. Onları o şekilde günlerce de beklettim hatta onlara küstüm. Bir önceki yazıda da onlardan bir fotoğraf paylaşıp ümitsizliğiminden haberdar ettim. Topraklarının altına bakmak ta bile isteksiz davrandım. Ta ki anneme durumu anlatıncaya kadar. Annem olanları normal karşıladı ve toprağın altına bakmamı söyledi.Sonrasında neler mi oldu? Yazının devamında hikayenin devamını bulabilirsiniz...

Ertesi sabah ilk işim patateslerin dallarını çekip,patates toprağını bozmak, elimde bir tahta parçası ile itinalı bir şekilde toprağı eşeleyip karıştırmak oldu. İtinalı davrandım, çünkü olur da altta patates olur, zedelerim diye dikkat ettim. (Üst resimde gördüğünüz dal yandaki hemen sonrasında çektiğim patates dalının görüntüsü) İşte o andaki duygularımı ve mutluluğumu anlatamam, anlatılmaz yaşanır :)Toprağın altından çıkıp adeta bana merhaba diyen o patatesler bu mutluluğuma ve heyecanıma sebepti elhamdulillah...

En küçükleri bir bilye kadar,en büyükleri iri birer yumurta kadardı.Toplamda bir küçük kase patatesim oldu. Bu patatesler sadece yeşillenmiş patatesin filizlenen kısımları vesilesi ile yaratıldılar. Toprağın altında bu patatesler nasıl yaratıldı, nereden çıktılar subhanAllah. Herşey Rabbimizin kudretine bir alamet. Onun kudreti karşısında nasıl eğilmez insan?

"Ey insanlar! Siz Allah'a muhtaçsınız. Allah ise zengin ve her hamde lâyıktır." 
(Fatir suresi 15.ayet meali )

Patatesler artık benim için adeta bir tutku oldular :) Bir daha ki sefere Rabbim izin verir,ömür verirse, nasip ederse daha geniş ve derin bir yerde(üst kısmı kesilmiş büyük bir damacana veya derin bir leğen gibi) patateslerin filizli kısımlarını biraz daha derine gömerek tekrar deneyeceğim inşeAllah. 

Zira bu mutluluk yaşanmaya değer.Daha derine gömmeyi düşünüyorum çünkü toprakları derin olmamasına rağmen,toprağın alt kısmı boştu, patatesler yukarıda büyümüşler, bu yüzden olsa gerek dalları uzadıkça altta büyüyen patatesler açığa çıkmasın diye toprakla üzerlerini kapatmak gerekiyor.
Patateslerimin büyüklüklerini daha iyi anlayabilmeniz için yumurta kolisinde onlara poz verdirdim :) 
Sonrasında su içinde bekleterek topraklarının dökülmesini sağladım. Sonra da dışlarını ovarak yıkadım,
 kabukları ile beraber doğrayıp kızarttım. 
Belki bu güne kadar yediğimiz en lezzetli patates kızartması idi. Bu durum psikolojik olabilir, ama dediğim gibi bu psikoloji anlatılmaz yaşanır,ancak yaşamakla anlaşılır. 
İşte mutlu son...Hiç bir patates kızartması bu kadar tatlı gelmedi bana ve hiç bir patates kızartması bu kadar değerli değildi benim için :) ne de olsa evde yetiştiler elhamdulillah. Biber domates,roka,maydanoz,nane yetiştirmiştik ama hiç, bir gün patates de yetiştireceğimiz aklıma gelmemişti elhamdulillah. Hani elinin emeğini yemek derler ya, işte bu da o hesap, miktar olarak azlar, ebat olarak küçükler ancak mutluluk olarak tarif edilemez büyüklükteler. Bizlere bu güzellikleri bahşeden Rabbimize aldığımız ve verdiğimiz nefesler sayısınca şükürler olsun.

"Andolsun ki biz, Lokman'a "Allah'a şükret!" diye hikmet verdik. Kim şükrederse kendi iyiliğine eder. Kim de nankörlük ederse, şüphesiz ki Allah, hiçbir şeye muhtaç değildir, daima övülmeye layıktır."
 (Lokman suresi 12.ayet meali)

6 yorum:

  1. MAŞALLAH TEBAREKALLAH:)RABBİMİN VERDİĞİ GÜZELLİKLER...HAMDOLSUN BEN BURADAN HEYECANLANDIM GÖRÜNCE SİZİN MUTLULUĞUNUZU ANLIYORUM:)YARADAN MEVLAMA ŞÜKÜRLER OLSUN

    YanıtlaSil
  2. canimm o kadar tatli , o kadar sevgiyle anlatmissin ki okurken bende mutlu oldum :) masallah, nede guzel poz vermisler oyle nazli, nazli:)) Rabbime bizlere bu guzel nimetleri verdigi icin sukurler olsun, son olarak sunu da ekleyeyim , insan kanaatkar olunca mutlu olacak biseyler mutlaka gorebiliyor Allahin izniyle, senin gibi canim bacim....

    YanıtlaSil
  3. Selamunaleykum.Rabbimin mucizeleri bitmiyor gorene anlayana.masaAllah.en kısa zamanda denemek istiyorum insaAllah-takipte yim.aeo- hale

    YanıtlaSil
  4. Seşamun aleykum ve Rahmetullah..
    Ablacım afıyet olsun senın ne hıssettıgını cok ıyı anlayabılıyorum. Annemde bahcemızdekı patateslerı cıkarttı ve hasladık sonra kızarttık. bır dahakıne senın gıbı deneyeceğim.
    Insanın kendı urettıgını yemesı harıka bır duygu. seneye bencde daha fazla ekmelısın :) MAŞAALLAH çok guyzel gorunuyorlar. bız mınnacık olanları ozel hasladık sonrada kabuklarıyla kızarttık super oluyor. :) sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  5. MaşaAllah BarekAllah! Ne güzel :))

    YanıtlaSil
  6. canım
    yer elması kabuklarını ve patates kabuklarını da, bir sıra toprak bir sıra kabuk seklınde dikerseniz mahsul alırsınız

    bulabılırsenız bir mıktar kum alın, bez cuvalda kumu yıkayın ve kullanacagınız topraga bu kumdan ve ahır gubresi az mıktarda ekleyin

    kum eklersenız patatesler iri olur, gevsek toprak sever

    fazla sulamayın, bir kat toprak bir kat patates.. patates soydukca kabugu buraya ekleyin

    uzun bir cuval kullanın, yukseldıkce ıcı patates dolacaktır

    yer elmasını unutmayın

    Senem

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur