İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

2 Ocak 2014 Perşembe

GEVREK RULO BÖREKLER

"Rabbiniz: Bana dua edin ki, size icabet edeyim. Bana kulluk etmeyi büyüklüklerine yediremeyenler hor ve hakir olarak cehenneme gireceklerdir, buyurdu."
 (Mu'min suresi 60.ayet meali)
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla başlarım...
"Yeni yıl huzur getirsin(!)"
"2014 bol kazanç,sağlık,mutluluk,barış getirsin(!) ve benzer ifadeler...Yeni yıl nedir?Kimin yeni yılı bu???Bu ne muktedir bir yılmış ki huzur,mutluluk,sağlık,bol kazanç getirmeye kadir?Allah'tan başka kim hakkımızda hayırlar getirmeye,bizleri sağlıklı,huzurlu,mutlu kılmaya muktedir?...Allah'ı bir kenara bırakıp ona ortaklar koşulan bir çok putun yanında bir de yeni yıl putu!!!Allah'tan değil yeni yıldan beklenti içinde olmak,nedir bu yeni yıl,elinden ne gelir???...
Rabbim,bizleri cahillerden etme,Rabbim,içimizdeki beyinsizler yüzünden bizleri helak etme(amin)...
***
Bu tarifi,börek olarak adlandırsam da bir nevi milföyle poğaça arası bir hamur işi çeşidi oldular.İç kısımları iç malzemeden dolayı yumuşak kenar kısımları gevrek hatta çıtır bir börek.
Sıcak halleri ile de bir hayli lezzetliydiler.Yapımı da zor değil,çok zamanımı da almadılar.Hal böyle olunca sizlerle de paylaşmak istedim.Tarifi okurken size uzun zaman alıyormuş,zor gibi gelebilir,ancak böyle değil.Mayalı hamur çeşitlerinden daha ziyade kabartma tozlu olanları tercih ediyorum,çünkü benim için hem daha pratikler,hem de gevrek yanları bana daha çok hitabediyor,İsterseniz tarife geçelim
MALZEMELER
Hamur Malzemeleri:
2 adet yumurta,
1/2 su bardağı tam buğday unu,
4 su bardağı un,
1 çay bardağı süt,
 1 çay bardağı yoğurt,
1 tatlı kaşığı limon suyu,
1 tatlı kaşığı'ndan az tuz,
2 tatlı kaşığı toz şeker,
1 paket kabartma tozu,
1/2 çay bardağı zeytinyağı,
İç Malzemesi İçin:
maydanozlu,lorlu,peynirli içe 1 yumurta akı eklenip karıştırılacak,
arzuya göre pul biber,
Arası İçin:
oda sıcaklığında beklemiş 80-100 gr.kadar tuzsuz tereyağı,
Üzeri için:
1 yumurta sarısı ve 1 tatlı kaşığı yoğurt karışımı,
susam,
NASIL HAZIRLANIR?
sıvı malzemelere tuz ve şeker eklenip karıştırılarak tuz ve şeker eritilir,
kabartma tozu ve unlarda eklenip hafif ele yapışan yumuşak bir hamur elde edilir,
hamurun üzeri örtülüp buzdolabında dinlendirilir,
böreğin içi hazırlanır,
hamur 3 eşit parçaya kesilir,
her parça büyük bir pasta tabağı genişliğinde açılır,
tereyağı üçe bölünür,
ilk parçanın üzerine bıçakla tereyağının 1/3'ü sürülür,rulo şeklinde sarılıp,sonra salyangoz şekline getirilir,son kısmı altta bırakılır,üzeri kapatılarak dolaba kaldırılır,
kalan iki parça hamura da aynı işlem yapılır,
dolaba ilk konulan parça alınıp tekrar açılır,bu sefer yağ sürmeden aynı işlemler yapılıp üzeri kapalı olarak buzluğa kaldırılır,
kalan iki parçaya da aynı işlemler yapılıp onlarda buzlukta dinlendirilir,
buzluğa ilk kaldırılan parçadan başlanarak her hamur parçası yuvarlak bir çay tepsisi büyüklüğünde açılıp 12 eşit parçaya kesilir,
kesilmiş her üçgen parçanın,geniş kısma peynirli iç konulup uca doğru sarılır,son kısım altta kalacak şekilde tepsiye yerleştirilir,
bütün parçalara da aynı işlem yapılıp,her parça aralıklı olarak tepsiye yerleştirilir,
üzerlerine yumurta sarısı ve yoğurt karışımı sürülüp susam serpilir,
önceden ısıtılmış 200 derece fırında alt ve üstleri kızarıncaya kadar pişirilir,sıcak servis yapılır,
yapanlara kolay gelsin,yiyenlere afiyet olsun,şükür halinizin ve dilinizin ayrılmaz zikri olsun.

13 yorum:

  1. Sa, ellerinize sağlık, buzlukta ne kadar süre kalıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim,her parça,diğer parçaların işlemlerini bitirinceye kadar buzlukta kalıyor,5-10 dak kadar,daha fazla bekleyecekse buzluğa değil dolaba yerleştir,
      sevgilerimle...

      Sil
  2. Nasıl muhteşem görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. selamun aleykum bacim, sabahleyin cok az ispanak vardi evde kahvaltiya bisey yapiyim diyerek actim blogu :) subhanAllah az once sen tarifi yayinlamistin ,yaptim cok guzel oldu , disi gercekten cıtır cıtır,ici yumusacikti...Allah razi olsun canim benim....elhamdulillah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canımın içi,bizde bu gün ıspanaklı börek yedik :))en azından sesinle de olsa aramızda olman güzeldi,elhamdulillah,
      ruloları deneyip beğenmene çok sevindim,ellerin dert görmesin,
      afiyetler olsun,

      bu arada inşeAllah bir daha istenmeyen misafirlerle müşerref olmazsınız :)))
      sevgilerimle...

      Sil
    2. Bacım malzemeyi eksik yazmışım iyi mi:))
      adaşım sorunca hamurundaki yağı yazmadığımı,fark ettim,ve hemen düzeltmeyi yaptım :) ama sen deneyip memnun kalmışsın,bir problem teşkil etmemiş :))demek ki arasındaki yağ da kafi geliyormuş,neyse istersen bir dahakine sen hamuruna da yağı ekleyerek,ben de senin yaptığın gibi hamuru yağsız deneyeyim :) böylece ödeşiriz ne dersin :))?

      Sil
    3. canimm estagfirullah ,Allah razi olsun senden hem her seyi hazir onumuze getiriyorsun ,hem daha ne istiyoruz bacim...:)cumlenizin cumasi mubarek,dualarimiz kabul olsun.Rabbim yar ve yardimcimiz olsun...

      Sil
  4. Çok nefis görünüyorlar canım, ben de gevrek poğaçaları daha çok seviyorum:)
    Hamur malzemesinde yağ var mı, aralara sürülen miktar mı sadece?
    ellerine sağlık adaşım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım adaşım benim,dikkatine maşeAllah,işin uzmanı olmak böyle bir şey olsa gerek,evet şimdi defterime baktım,hamurun içindeki yağı yazmayı unutmuşum :) hemen ekledim :)
      ve o şekli ile Nalan denemiş ve memnun kalmış :)işin daha ilginç yanı ise bu gün telefonda malzemelerde eksik yazılan bir şeyin olup olmadığını sormuştu :))ben de kontrol ettiğimi ancak insanlık hali yine de gözümden kaçan bir şeyler olabileceğini söylemiştim,içine doğmuş sanki :) SubhanAllah,
      sana da teşekkürü bir borç biliyorum,

      bu gün bizim ekiple birlikteydik ve senin kokolar da ikram tabağında yerini aldı,çok beğendiler tekrar teşekkürler,
      sevgilerimle...

      Sil
  5. estağfirullah canım, daha kırk fırın ekmek yemem gerek:) sıklıkla yaptığım katmer poğaçaya benzettiğimden, hamurunda yağ olabileceğini tahmin ettim sadece:)
    zaten yağ miktarı da azmış, denemek isterim inşallah...
    çok sevindim canım, özellikle de muhabbetinize eşlik etmesine, afiyetler olsun:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. enfes olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. http://pembe-pamuk.blogspot.com/9 Ocak 2014 12:48

    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur