İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

4 Mart 2011 Cuma

DAMALI,SATRANÇ KURABİYE (PORTAKAL AĞACINDAN)

"Ve Rabbinize yönelin,size azab gelmeden önce O'na(c.c) teslim olun.Sonra size yardım edilmez."
(Zumer suresi 54.ayet)
Yaratan,yaşatan,dirilten ve öldüren yüce Rabbimin adıyla...
Daha önceleri damalı pasta görmüştüm ancak damalı kurabiyeleri görmemiştim,onlara da Portakal ağacında rastlayınca şekilleri çok hoşuma gitti ve denemeye karar verdim,ancak sadece şekil olarak onlara benziyor,malzemeler benim uydurmam,her zamanki klasik kurabiye malzemeleri ve genellikle de onların olmazsa olmazları,fındık ve portakal kabuğu rendesi :) oradaki yapılışında şeritlerin arasına yumurta sürülmüş,ben buna gerek duymadım çünkü,
zaten pişince kesik kısımları kabarmanın etkisi ile birbirine yapışıyor,yumurtaya gerek kalmıyor.
Hem şekil hem de tat olarak özellikle çocukları cezbetti sayelerinde damalılar kısa sürede tükendi :)

MALZEMELER
200 gr.tereyağı,
1 çay bardağı zeytinyağı,
bir fiske tuz,
1 çay bardağı nişasta,
1 çay bardağı pudra şekeri,
2 çay bardağı çekilmiş toz şeker,
2 çay bardağı çekilmiş fındık,
3 yemek kaşığı yoğurt,
1/2 kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi,
2 yemek kaşığı kakao,
9 çay bardağı un,
1 yumurta sarısı,
YAPILIŞI
Un ve kakao hariç diğer malzemeler iyice karıştırılır,
Un, azar azar ilave edilerek yumuşak bir hamur hazırlanır,
hamur ikiye bölünür bir parçası kakao ilavesi ile tekrar yoğrulur,
her iki parça da ayrı ayrı ve kalınca açılır,
çok geniş olmayan şeritler kesilir,üç şerit yan yana farklı renkler gelecek şekilde yerleştirilir,
üstlerine de farklı renkte şeritler gelecek şekilde üst üste 4 şerit olacak şekilde uzun bir dikdörtgen hazırlanır,
 parmak kalınlığında parçalar kesilir,yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak serilir,
önceden ısıtılmış 150 derece fırında en az 40 dak.pişirilir.
Kolay gelsin,afiyet olsun,işleriniz hayır,dualarınız makbul,cumanız mübarek olsun(amin).
NOT
Orjinal tarife buradan bakabilirsiniz.

4 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlarrr :)

    bir davette bulunmak istiyorum burdan size mümkünse :) bir etkinliğimiz var katılırsanız çok seviniriz
    http://la-illa.blogspot.com/2011/02/hediye-etkiniligi-hakknda-duyuru.html

    YanıtlaSil
  2. Sevgili lâ,
    böyle güzel bir etkinlik yaptığınız için sizleri tebrik ediyorum,zamansızlıktan fazla okuyamadım,ama anladım :)
    kolay gelsin,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. hayırlı günler
    kurabiyeler çok güzel olmuş görüntüsü albenili:))
    ellerine sağlık...
    sevgiler........

    YanıtlaSil
  4. looks soo cute and delicious...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur