İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

20 Mayıs 2015 Çarşamba

Isırgan Otlu Fırın Makarna/Isırganlı Makarna Böreği

Fırın makarna, böreğe değişmeyeceğim bir lezzettir. Hele ki ıspanaklı veya benzer otların ilavesi ile hazırlanmışsa... 
İşte elime geçen tazecik ısırgan otlarını böyle bir tarifte kullandım. Belki de ısırgan otunu kolayca yiyebilmenin en iyi en kolay yolu fırın makarna da ısırganı kullanmaktır. Isırganın Elinizi kaşındırmaması için mutlaka eldiven kullanarak ayıklama, temizleme ve yıkama işlemlerini yapmanızı öneririm.
Hiç bir şeyi boşuna ve hikmetsiz yaratmayan kadir-i mutlak Rabbimiz ısırganda da bir çok şifalar saklamış, yarattığı şeylerin zerrelerince Cemil olan Rabbimize hamd-u senalar olsun.  
Tarifimiz Şöyle:
MALZEMELER
1 paket haşlanmış, soğuk sudan geçirilip fazla suyu süzülmüş boru makarna,
1 deste yıkanıp suyu süzdürülmüş ve doğranmış ısırgan otu,
1 küçük deste ayıklanıp, yıkanmış köklerinden ayrılıp doğranmış ıspanak,
yarım demet maydanoz,
isteğe göre bir miktar dereotu,
1 çay kaşığı pulbiber (artırılabilir),
1 çay kaşığından az toz karabiber,
1,5- 2 su bardağı kaşar peyniri ile karışık rendelenmiş beyaz peynir,
6 adet yumurta,
1 yemek kaşığı kadar tereyağı,
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
NASIL HAZIRLANIR?
makarnayı geniş ve derin bir kaba alın,
rendelenmiş peynirin 3 yemek kaşığı miktarını ayırın,
yumurtalar hariç bütün malzemeleri makarnaya ekleyip hepsini karıştırın,
fırını 200 derecede ısıtmaya başlayın,
büyük dikdörtgen borcamı iyice yağlayın(yağı az olursa yapışır bunun için en az 2 yemek kaşığı zeytinyağı kullanın)
Hazırladığınız makarnalı karışımı borcama döküp yayın,
ayırdığınız peyniri üzerine serpin,
elinizi ıslatıp hafif hafif makarnanın üzerine bastırarak üzerini düzleyin,
yumurtaları yıkayıp uygun bir kaba kırın, çatallla sarıları dağılacak kadar çırpın, fazla çırpmayın aksi tardirde yumurta sulanacağı için hemen dibe iner,
çatalla yumurtasız yer kalmayacak şekilde yumurtayı makarnanın üzerine yayın,
  bekletmeden ısınmış fırına borcamı sürün,
altını ve üstünü iyice kızartıp fırından alın,
10-15 dak. dinlendirip dilimleyerek servis yapın veya sofraya borcamla getirip ailecek afiyetle yeyin, kolay gelsin, şifa olsun...
NOT: Pişen makarna böreğini 1-2 saat dinlendirip dilimlerseniz Allah'ın izni ile çok muntazam dilimler elde edersiniz...

8 yorum:

  1. Selamun Aleykum, ellerinize sağlık ben şimdiye kadar hiç ısırgan yemedim. Aslında bizim evde bildiğiniz ıspanak, pazı, semizotu haricinde pek yeşillik pişmezdi. Sanırım bundanda kaynaklı pazarda bilmediğim yeşil otları görünce pek almaya cesaret edemiyorum. Siz maşallah pek maharetlisiniz ısırganla ne güzel makarna yapmışsınız, Allah afiyetlik versin. Allah ağız tadı versin, gerçi dün Suriye'de Abd tarafından şehit edilenleri duyunca tadımız kaçtı yine. Tanıdığımız tanımadığımız bicümlesine şehitlik makamı nasipdir inşaallah. Geride kalanlara da sabır dilemekten başka çare yok:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam we Rahmetullah Sevil'im hoşgeldin :)makarnanın bu hali bizim evin en çok pişen şeklidir,
      Aslında ısırganın çok özel bir tadı yok, o yüzden ıspanakla karışık yaptım,
      İlk defa ısırganlısını yaptım genellikle sadece ıspanaklı yapıyorum ısırgan hariç diğer malzemelerle...
      Saldırı haberini bu yayından sonra öğrendim yoksa bu yayını sonraya bırakırdım :(
      Rabbim kardeşlerimizin şehadetlerini kabul etsin, ailelerine sabır ve şehid yakını olmanın büyük bir nimet ve izzet olduğu bilincini versin amin,
      Fetihleri tabi ki büyük şeytan ve uşakları ve dostları hazmedemez Allah onları korktukları ile kahretsin, mucahid kardeşlerimizi de Hak üzere sabit kılsın, birliklerini bozmasın amin,
      Yarın mübarek cuma günü Rabbim hayırlara vesile kılsın,
      Kalbi dua ve muhabbetlerimle Rabbime emanetsin...

      Sil
  2. Selamun aleykum ablacimm:) ellerine saglik.. firinda makarna ya da basli basina makarna zaten cok sevdigim yemeklerdendir. Senden de yemek nasip olmustu. Ama asil diyecegim sey issirgan otuyla ilgili, hic yemedim , cok ilginc geliyor bana yemekte olmasi. Bizim orda issirgan otuna 'kopriva' derler ,bahcelerde falan yabani ot olarak cok cikardi kucukken oyun oynarken hep saldirisina ugrardik ve daha kucukken ilk yendigini ogrendigimde butun agzimizin icini kasindirip , yakacagini dusunmustum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim hoşgeldin :) Ben de yediğinizin kenarları fırında beklediği için kurumuştu pişince bekleyecekse üzerini kapalı tutmak lazım, size kuru denk geldi ama siz yabancı değilsiniz :):)
      Isırganın sizin oranın dilindeki ismi de güzelmiş :) eli ısırır yakar ama pişince uysallaşır korkmaya gerek yok :)

      Sil
  3. Selamun aleykum canımın içi :)) makarnan yenilmiş ve çok beğenilmişti, benim kardeşim yaparda Allahın izniyle nefis olmazmı ,afiyet olsun. Ben yaptığım zaman öyle börek dilimleri gibi olmuyordu, bu şekilde yaparsam olur inşhAllah. Çünkü yumurtaları da makarnalarla beraber karıştırıyordum.
    Rabbim zulüm altındaki kardeşlerimizin yardımcısı olsun,mücahidlere zafer nasib etsin , şehadetlerini makbul eylesin(amin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam bacım nerelerdesin? Gözüm yorum yollarında kaldı :))
      Yumurtayla karıştırmaya gerek yok o iniyor bir de peynir eriyen bir peynirse rahat dilimleniyor Allah'ın izni ile,
      Duana ben de gönülden amin diyorum, cezakallahu hayran....

      Sil
    2. Canım, öğlene yemeğin hazırmı? İstersen sanada makarna verebilirim:))
      Allah razı olsun canım kardeşim, denedim elhamdulillah çok güzel oldu, Rabbim olmayanlarada nasib etsin, bizimde hesabımızı kolaylaştırsın... Yalnız evde yeşillik yoktu bende sade yaptım, böylede lezzetli, diyetimi de unuttum bi tabak yiyim:)) seni seviyorum bacımmm...

      Sil
    3. Sana halâ kahvaltı gibi kahvaltı yapmadım desem :) bir kaç hurma ve bir bardak süt kahvaltımdı elhamdulillah, dişe gideceğim için böyle geçiştirdim :)
      Makarnayı oşekildede yspıyorum ancak yeşillikle çok daha güzelve lifli :)
      ellerin dert görmesin benim yerime de ye :))

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur