İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

2 Ağustos 2015 Pazar

Karışık Meyveli Baharatlı Yaz Şerbeti

"Mu'minler ancak kardeştirler..." 
(Hucurat suresi 10. ayet mealinden)
Rahman ve Rahim olan yüce Allah'ın (azze ve celle) adıyla...
Allah’a(azze ve celle) hamd ve Rasulü Muhammed’e (sallallahu aleyhi ve sellem), ehl-i beytine ve ashabına salât ve selam olsun.
Bayram arefesinde sizlerle buluşan son yazımdan bu yana bir hayli zaman geçti. Telefonum yirmi üç gün serviste kaldı ve sonrasında yeni sıfır bir telefonla bu süreci noktaladık, yani telefonumu alıp yerine tekrar aynısından sıfır bir telefon verdiler elhamdulillah. Yapmayı düşündüğümüz mekan değişikliği ise şimdilik belki başka bir bahara kaldı. Bu süre zarfında benden ayrılacakları düşüncesi canım kardeşlerimi çok üzdü, haklarını helal etsinler onları üzmeyi hiç istemezdim...
  
Geçen akşam İslahhaber'in çok kıymetli yazarlarından canım kardeşim Sevde Gök'ün alim oğlunun söz ve nişan merasimindeydik. Allah Subhanehu ve Teala kardeşlerimize mutlu, hayırlı, çoook muhabbetli, hayırlı evlatlarla cıvıl cıvıl bir yuva nasip etsin(amin). Kayınvalide oğlunun bu mutlu akşamında çok güzel ve çok anlamlı bir konuşma yaptı, dinlemeye doyamadım...

Gıyaben tanıdığım bu çok candan kardeşimle yüz yüze tanışıp sohbet etmemize bu mutlu olay vesile oldu, ben, annesi gibi candan kızı Sümeyye'yi de çok sevdim o da bizim kızlar gibi çok şekerdi. Bütün bu güzellikleri bizlere yaşatan ve buna iman kardeşleğimizi vesile kılan, aramızda ülfet peydah eden yüce Rabimize ne kadar şükretsem azdır, ben layık değilim Rabbim lütfu ile veriyor elhamdulillah... 

Bayramda memlekette idik. Orada hazırladığım nefis şerbetin veya şurubun tarifi ve tarife ait beğeneceğiniz resimlerle yine sizlerleyim. 
Aslında tarifin sahibesi canım ablam (görümcem Sevgi). Ben tarife ilave olarak bir de zencefil kullandım. 
Ölçüler göz kararı. Yazın sıcak günlerinde içinizi ferahlatacak katkısız doğal bir içecek karışık meyveli baharatlı şerbet. 
Buzlu servis etmenizi tavsiye ediyorum.
Gelin kısaca nasıl hazırladım anlayayım...
MALZEMELER
1-2 adet elma, ben küçük boy yaz elmalarından kullandığım için miktarı fazla tuttum.
Ahududu meyvesi veya vişne veya 1-2 yemek kaşığı vişne reçeli de olabilir,
bir kaç adet kayısı,
istediğiniz miktarda erik,
 şeftali de olabilir veya evinizde bulunan istediğiniz meyvelerden istediğiniz miktarda kullanabilirsiniz,
limon suyu veya limon tuzu,
BAHARATLAR
yaş veya kuru kök zencefil kuru ise bir adet, taze ise cevizden küçük bir parça,
8-10 adet karanfil,
1 adet boru tarçın,
yeteri kadar su ve toz şeker,
 Karışık Meyveli Baharatlı Şerbet Nasıl Hazırlanır?
uygun bir tencereye yıkanmış meyveleri alın,
zencefili de ilave edin veya kaynamaya başladıktan 10 dak. sonra ekleyin,
iri meyveleri bir kaç parçaya kesin,
meyvelerin üzerini geçecek kadar su ekleyip ocağa yerleştirin ve altını yakın,
kaynamaya başlayınca yarım saat kaynatmanız yeterli,
ocaktan almadan 10 dak. önce karanfil ve tarçınını ilave edin,
ocaktan indirmeden önce 1 adet limon suyunu veya 1 tatlı kaşığı limon tuzunu da ilave edin(veya başlangıçta ekşisini daha az ilave edin tadına bakarak miktarını ayarlayın),
bir saat bekletip süzgeçten geçirin,
daha berrak bir görünüm için bir de tül süzekten geçirebilirsiniz, posa içindeki boru tarçını yıkayıp süzdüğünüz şuruba tekrar ilave edin ve o şekilde bekletin,
şekerini ilave edin, rengi çok koyu, tadı yoğun ise şurubunuzu sulandırarak kullanın bunun için de şeker oranı reçel şekeri ayarında olacak şekilde ilave edin, kullanırken yarı yarıya sulandırarak kullanın, veya şekerini daha az atıp hiç sulandırmadan için, sulandırarak kullanacağınız şurubunuzu uzun süre saklayacaksanız en az yirmi dak. kısık ateşte kaynatın, sonra soğutup kavanoz veya şişeye yerleştirip buzdolabında saklayın.  
Kolay gelsin, afiyet olsun, şükür halinizin ve dilinizin ayrılmaz zikri olsun.
NOT:Kırmızı renkli olması için meyveler yeterli gelmiyorsa, indirmeden bir kaç dak. önce meyvelere hibiskus yaprakları ilave edebilirsiniz.  

9 yorum:

  1. değısık bır şerbet denemek lazım sıcaklarda ıyı gıder ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. Selamun aleykum hatice abla.. ozlemisiz burda senden tarifler gormeyi.. gecende biz kizkardesimle evde meyve suyu yaptik.. senin tarifinin baharatsiz hali diyelim :) posasini süzmeden blendırdan geçirdik.. oyle de cok lezzetli oldu.. ama eminim baharatli halini daha cok severdim..
    Bu arada gitmemene enn cooook sevinenlerden biri oldum galiba.. belkide bencilce bir duygu bu.. seni gercekten ailecek Allah rizasi icin seviyoruz:) nefise

    YanıtlaSil
  3. Selamun aleykum canım kardeşim:)) tekrar seni buralarda görmek elhamdulillah çok mutlu etti beni, seni çok özledim ....
    Verdiğimiz kararlarda Rabbim hakkımızda hayırlar nasib etsin, mekan değişikliğini ertelemenizde hayırlara vesile olur inşhAllah canım benim.
    Şurub çok güzel görünüyor, emeği geçen herkesden Allah razı olsun. Allaha emanet ol canım kardeşimmm seni çok seviyorum, rızası için sevdiğim Rabbimde seni çok sevsin:))))

    YanıtlaSil
  4. Esselamu Aleykum, bulundugunuz yerde cok sevenleriniz varmis onlar sevinmistiir ne guzel. Hakkinizda hayirlisi olsun Allah olacagi beldelere hicreti hepimize nasip etsin insaallah. Serbet guzel, tarifi alan verenin muhabbeti guzel elhamdullillah gonlum hosluk buldu herkesin gergin olduğu zamanlarda iyi geldi. Allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  5. We aleykumselam we berakatuh canlarım :)
    Kalpler karşılıklı ben de sizlere karşı aynı duyguları besliyorum hepinizi Allah için çok seviyorum :) Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum hepinize ayrı ayrı Cezâkellâhu hayran duasında bulunuyorum, Rabbime emanetsiniz...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba canım şerbete bayıldım tam yaz için inanılmaz canım çekti:-)ellerine sağlık. Güzel bloğunu takipteyim:-)bana da beklerim:-)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık. Harika bir tarif. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Selamun aleykum çok değerli kardeşim Hatice cemre hanım ,sizin kadar kıymetli mesajınız beni bihayli memnun ve bahtiyar etti,Allah c.c razı olsun,dualarına binlerce amin ...
    İnşaAllah dualarınızdaki gibi yavrularımızı Rabbim mutlu kılsın,hayırlı salih,saliha evlatlarla mükafatlandırsın,sizin yavrularınızı da,ümmetin bütün yavrularını da inşaallah...
    ailecek sizin gibi kardeşlerimizle tanıştığımıza çok sevindik,Rabbimiz bu dünyada tanıştırdı,kardeş eyledi,ahirette de komşu eylesin inşaallah...amin...selametle kalın Rabbimiz yar ve yardımcınız olsun...saygılar,hürmetler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam we rahmetullah canım kardeşim hoşgeldin :) Güzel ve içten yorumun benim için çok hoş bir sürpriz oldu cezakallhu hayran,

      Samimiyetin zaten beni mest etmişti yorumun perçinledi, dualarına gönülden amin diyorum Rabbim yeniden hayırla sağlık ve mutlulukla bizleri buluştursun ve o güzel sohbetinden istifade edebileyim(amin)
      Rabbime emanetsiniz...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur