İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

6 Mayıs 2014 Salı

Zeytinli Yonca Çörek/Poğaça

Rasûlullah-sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:
“Bir mecliste oturup da orada Allah’ı zikretmeyen ve peygamberine salât getirmeyen bir topluluk, mutlaka Allah tarafından (bu kusurlarından dolayı) pişmanlığa uğratılır. Allah dilerse onlara azab eder, dilerse onları bağışlar.”
 Tirmizi. Bkz. Sahih-i Tirmizi (3/140)
Rahman ve Rahim olan yüceler yücesi Rabbimin adıyla başlarım...
Yine farklı bir poğaça şekli ile beraberiz.Bunlara mini çörekler de diyebilirsiniz.Bilirsiniz poğaçalar ya mayalıdır ya kabartma tozludur.İçleri ve şekillerinin farklılıkları ile de birbirlerinden ayrılırlar.Vereceğim tarif kabartma tozlu poğaçamın hamuru ile hazırlandı.Şeklinin belirgin olması için de çekirdeklerini çıkarıp ezercesine minik minik doğradığım zeytinleri kullandım veya zeytin ezmesini demek belki daha doğru olur.Bu poğaçalar tuzlu kurabiye ile poğaça arası bir lezzet oldular,bu yüzden başlıkta çörek ismini de kullandım.İçlerindeki zeytin güzel lezzetinde önemli bir rol oynadı,şekilleri ise işin makyaj kısmı :)
Şekillerini BURADAKİ çiçek poğaça tarifinde bahsettiğim tortelina'dan aldım.Orada içine salam kullanılmış,salam bizim eve yıllardır girmeyen bir yiyecek olduğu için,salam yerine ben zeytin kullandım. 
 MALZEMELER 
1 adet yumurta,
1/2 su bardağı zeytinyağı,
1 su bardağı süt,
1 çay kaşığı tepeli tuz,
2 tatlı kaşığı toz şeker,
1 paket kabartma tozu,
2 yemek kaşığı tam buğday unu(normal un da olabilir),
2,5 su bardağı+yarım yemek kaşığı un,
Arzuya göre :1/2 çay kaşığından az mahlep
Poğaçaların İçi İçin:
zeytin ezmesi
Poğaçaların Üzerlerine Sürmek İçin:
1 yumurtanın sarısı,
Poğaçaların Üzerlerine Serpmek İçin:
susam veya çörekotu,
DÖRT YAPRAKLI YONCA ÇÖREKLERİ/POĞAÇALARI NASIL HAZIRLADIM?
un hariç diğer malzemeleri iyice karıştırdım,
unları da ilave edip hafif ele yapışan yumuşacık bir hamur yoğurdum,
hamur dinlenirken iç malzemesini ve üzerinin yumurta sarısı ve yoğurt karşımını hazırladım,
fırını 230 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başladım,
hamuru 2 parçaya ayırıp her parçayı merdane ile yarım parmak kalınlığında açtım,
bardakla yuvarlaklar kestim(1),
her iki yuvarlağın arasına 1 tatlı kaşığı kadar zeytin ezmesi yaydım(2),
aralarında zeytin ezmesi olan iki katlı yuvarlakları(3) ortalarına gelmeden 8 parçaya kestim(4),
karşılıklı 4 kesik kısmın yanlarını ters istikamette kesik kısımları üste gelecek şekilde çevirdim(5,6),
bu işlemi poğaçalarınızı yağlanmış tepsiye yerleştirip,tepside yaparsanız işiniz daha kolay olur,
zeytinli kısımlara gelmeyecek şekilde üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serptim, poğaçaları sıcak fırına sürdüm,kızarmaya başladıklarında ısıyı 200 dereceye düşürdüm,tamamen kızaran yonca poğaçaları fırından aldım,
poğaçalarımız yenmeye hazır,aynı şekilleri mayalı poğaça hamuru ile de hazırlayabilirsiniz.Bu çörekleri,haşhaşlı veya tahinli cevizli de hazırlayabilirsiniz.Yapanlara kolay gelsin,yiyenlere afiyet olsun,şükür halinizin ve dilinizin ayrılmaz zikri olsun. 
Önemli Not:Ben,turbo fırın kullanmıyorum(veya nadir kullanıyorum),Tariflerimi deneyenler,turbo fırın kullanıyorlarsa,verdiğim ısı derecelerini biraz daha düşük tutsunlar,zira turbo fırınların sıcaklığı,normal fırınlara oranla daha yüksek. 

5 yorum:

  1. Allah'ı çokça ananlardan olalım inşallah.Ellerine sağlık afiyet olsun canım

    YanıtlaSil
  2. he firsatta rabnimi anmayi unutmayalim. ellerine sahlik vr afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. canimmm ellerine saglik , cok guzel gorunuyorlar :) ben dun cicek puacadan yine yaptim, derin dondurucuya koydum, cocuklar cok sevdiler cikarinca taze gibi oluyor... Allahim bize Seni unutturma ki , kiyamet gunu unutulanlardan olmayalim (aminnn)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de ellerine sağlık canım benim :)
      yapıp dondurucuya koyunca tazeliğini donduruyoruz,fazla olursa ben de bu yöntemi uyguluyorum :)
      senin,yusuf ve yunus'un annesi ve meri'nin dualarına da amin diyorum,muhabbetlerimle...

      Sil
  4. canim ellerine saglik güzel görünüyorlar

    sevgiyle...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur