İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

23 Aralık 2015 Çarşamba

Sütlü Tel Kadayıf Tatlısı

"Arif olan kul, dünyadan ayrılmadan önce iki önemli konuyu asla ihmal etmemiştir: 
Kendi nefsi için ağlamasını ve Rabbini övmesini"  
(İbn Kayyim rahimehullah)
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla...
Daha önce de bahsettiğim gibi benim için özel olan tarifleri sizlerle paylaşacağım nasip olursa... 
Bu güne kadar defalarca tel kadayıf yaptım hatta sizlerle bir kaçını paylaştım ama vereceğim bu tarif çok nefis bir tatlı oldu. Öyle ki tadına bakan oğlum "bugüne kadar yediğim en lezzetli kadayıf olmuş" diyerek beğenisini belirtti zaten tarif benden emek ondandı :) kadayıfın bütün aşamalarını kendisi hazırladı, ortaya çok güzel bir sonuç çıktı elhamdulillah.
 Gelin tarifimize geçelim:
MALZEMELER 
750 gr. taze tel kadayıf,
1 su bardağı kadar eritilmiş tereyağı ve zeytinyağı karışımı,
arası için iri çekilmiş iç ceviz,
ŞURUP MALZEMELERİ
3 su bardağından biraz fazla süt,
3,5 su bardağından biraz fazla toz şeker,
Sütlü Tel Kadayıfı Nasıl Hazırladık?
Uygun bir kapta kadayıfları elinizle tel tel yapıp yapışıklıklarını giderin,
üzerine yağı gezdirip harmanlayın,
dikdörtgen borcam tepsiye yağlanmış kadayıfın yarısını serin,
üzerine cevizi serpin,
kalan kadayıfı da eşit şekilde cevizli kısmın üzerine serin,
elinizle veya uygun bir tepsiile üzerine iyice bastırıp sıkıştırın,
kadayıf tepsisini soğuk fırına sürüp fırını 200 dereceye ayarlayın,
alt ve üstünü iyice kızarana kadar pişirin,
şurup için şeker ve sütü derin bir tencereye alıp ocağa yerleştirin, sütle şekeri kaşıkla karıştırın, altını yakın,
kaynayınca altını kapatın,
kadayıf  ve şurup sıcağa yakın ılık halde iken şurubu kadayıfın her tarafına gezdirin,
bir kaç saat içinde şurubunu çeken kadayıf lezzeti ile inşeAllah sizleri fazlası ile memnun edecek, kolay gelsin, afiyet olsun.
Şurubu sütle hazırlanan tel kadayıf bence en lezzetli tel kadayıf... 
NOT: Kadayıfınızı bekletirken kurumaması için üzeri kapalı olarak bekletin. 

Tarifimizin sonunda sizleri yılbaşı konulu yazımla başbaşa bırakmak istiyorum.
Yılbaşı'nın Sahte Hazzı ve İnananların Tavrı

12 yorum:

  1. Haticeciğim nefis, nefis olmuş kadayıf, ellerine sağlık olsun... Sütlü hiç denememiştim, merak ettim tadını, görüntü çok güzel, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım adaşım :) tavsiye ederim, bundan sonra yine yapmak nasip olursa kadayıfı bundan farklı bir şekilde denemeyi düşünmüyorum :)
      Benden de sevgiler...

      Sil
  2. Canım kardeşim, kadayıf çok güzel görünüyor maşallah:)) yapan ellere sağlık versin Rabbim, hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alllah razı olsun canım benim :) Rabbim cümlemize de sağlık, huzur ve kendisine kolayca ibadet edebilme şevki ve gücü versin, ibadetlerimizi kabul buyursun, cuman hayır olsun...

      Sil
  3. Tuğba ve kuzusu25 Aralık 2015 20:47

    Esselamu aleykum canımın içi ablacım .nasılsın? uzun zaman oldu yazmayalı.sanki yıllardır görüşmüyoruz gibi hissediyorum çok şükür bu tarif yazmaya vesile oldu benim için.bilmem buraları çok özlediğimi söylememe gerek var mı.kaç zamandır sütlü kadayıf tarifi bulayımda bi deneyeyim diye düşünüyordum tarif ayağıma geldi.ben de sütlü olanı daha çok seviyorum.bu arada ilk defa kadayıf yapacağım.inşaAllah sonucu haber veririm.yanaklarından öperim Allah a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman da aman kimler gelmiş, nasıl sevindim anlatamam:)
      we aleykumselam Tubacım, hoşgeldin canım benim :)

      kadayıfa hep önce üzerine süt gezdirir sonra klasik şurubu dökerdim, bu sefer böyle yaptım bizden tam puan aldı, inşeAllah senin sonuç da aynı olur merakla bekliyorum :)
      Allah'a emanetsin, sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
    2. Selami aleyküm. Hatırlıyorsanız daha önce de bir yorum yazmıştım. Yorum yazmazsam da sizi hep takip ediyorum. Yazılarınız da çok güzel Allah Razı olsu. Bu tarif de güzel görünüyor, denemek istiyorum. Allah'a emanet olun

      Sil
    3. We aleykumselam kardeşim hoşgeldiniz :)
      Rabbim cümlemizden de razı olsun,güzel yorumunuz beni çok sevindirdi çok teşekkür ederim, inşeAllah tatlıyı da deneyip benim aldığjm güzel sonucu siz de alırsınız, Allah'a emanetsiniz, her zaman beklerim...

      Sil
  4. SELAMÜN ALEYKÜM KULLANDIĞINIZ BORCAMIN BÜYÜKLÜĞÜ NE KADAR KESKE CEKSEYDİNİZ ABLACIM TARİFLER İÇİNDE COK TEŞEKKÜRLER HEPSİ HARİKA :)

    YanıtlaSil
  5. selamün aleyküm ablacım :) borcam büyüklüğün nedir keske yazsaydın yada cekseydin tarifler harika cok teşekkür ederim tarifler için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam melike hanım hoşgeldiniz :)

      Tarifte
      Sütlü Tel Kadayıfı Nasıl Hazırladık? Kısmının devamında yeşil renkle yazılmış dikdörtgen borcam kelimesine tıklarsanız borcam tepsiyi görebilirsiniz,

      Dahs önce başka bir tarifte tepsiyi resimlemiştim yeniden çekmedim linki verdim :)
      Ben de teşekkür ederim selametle kalın.

      Sil
    2. We aleykumselam melike hanım hoşgeldiniz :)

      Tarifte
      Sütlü Tel Kadayıfı Nasıl Hazırladık? Kısmının devamında yeşil renkle yazılmış dikdörtgen borcam kelimesine tıklarsanız borcam tepsiyi görebilirsiniz,

      Dahs önce başka bir tarifte tepsiyi resimlemiştim yeniden çekmedim linki verdim :)
      Ben de teşekkür ederim selametle kalın.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur