İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

21 Ekim 2015 Çarşamba

Âşûrâ Günü Âşûrâ Pişirmek Bidat midir?

Muharrem ayının onuncu günü Âşûrâ günüdür. Bu günü oruçlu geçirmek ilkin emredilmişti ve Ramazan orucunun emredilmesinden sonra isteğe bırakılmıştır. İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın tahriç ettiği hadiste Aişe (radiyallahu anha) şöyle der:

كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَ بِصِيَامِ يَوْمِ عَاشُورَاءَ فَلَمَّا فُرِضَ رَمَضَانُ كَانَ مَنْ شَاءَ صَامَ وَمَنْ شَاءَ أَفْطَرَ

“Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) Âşûrâ günü oruç tutmayı emrederdi. Ramazan orucu farz kılındıktan sonra isteyen oruç tutardı isteyen tutmazdı.”

Âşûrâ gününde Beni İsrail Firavun’dan kurtulduğu için Yahudiler de bu gün oruç tutuyorlardı. Bunun için Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) onlara muhalefet olması için Muharrem’in onunu (Âşûrâ gününü) dokuzuyla beraber tutmayı tavsiye etmiştir.

İmam Muslim (rahimehullah)’ın ibni Abbas (radıyallahu anhuma)’dan tahriç ettiği hadiste Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

لَئِنْ بَقِيتُ إِلَى قَابِلٍ لأَصُومَنَّ التَّاسِعَ

“Eğer gelecek seneye kadar kalırsam mutlaka dokuzunu da tutacağım.”

Ve el-Beyhaki (rahimehullah) sahih senetle ibni Abbas (radıyallahu anhuma)’nın şöyle dediğini tahriç etmiştir: “Yahudilere muhalefet edin! Dokuzunu ve onunu tutun.”

Âşûrâ gününü Nuh (aleyhissalatu vesselam) ve Musa (aleyhissalatu vesselam) da oruç tutmuşlardır. İmam Ahmed (rahimehullah)’ın ibni Abbas (radıyallahu anhu)’dan tahriç ettiği rivayette Nuh’un gemisi Âşûrâ günü Cudi dağına oturmuştur. Allah (celle ve âlâ)’ya şükretmek için bu günü Nuh (aleyhissalatu vesselam) oruç tutmuştur. Musa (aleyhissalatu vesselam)’da Nuh’un kurtuluşuna ve Beni İsrail’in Firavun’dan kurtuluşuna şükretmek için bu günü oruç tutmuştur.

Lakin Âşûrâ gününü bir bayram günü gibi eğlenerek ve özel yemekler veya tatlılar pişirerek ihya etmek çirkin bir bidattir. Bu bidati Hüseyin (radıyallahu anhu)’nun ölüm gününü kutlamak için Ehli Beyt düşmanları olan Nâsibiler ümmette ihdas etmişlerdir.

Ama maalesef bu çirkin bidat Âşûrâ gününe özel yemekler, kurabiyeler, ziyaretler vs. gibi şeyler yaparak Müslümanlar arasında adetleşmiştir.

İmam ibni Teymiyye (rahimehullah) şöye der: “(Şia’nın Âşûrâ gününde yaptığı çirkinliklere) Hüseyin ve Ehli Beyt düşmanı olan Nâsibiler ve fesada fesatla, yalana yalanla, şerre şerle ve bidate bidatle cevap verenler karşı çıktılar ve Âşûrâ gününde sürme çekmek, süslenmek, aileye bolca infak etmek ve sıra dışı yemekler pişirmek gibi bayram günlerinde yapılan sevinç ve mutluluk gösterilerini haber veren eserler uydurdular. Böylece bunlar (Nâsibiler) Âşûrâ gününü sevinç ve bayram günü yaptılar ve diğerleri (Şia) matem ve hüzün günü yaptılar. İki taife de yanlıştır, Sünnet’ten çıkmıştır.” (Mecmuu’l-Fetava 25/310)

Velhasıl Âşûrâ gününde meşru olan dokuzuyla beraber oruç tutmaktır. Bunun dışında bu günün diğer günlerden hiçbir farkı yoktur. Ne matem günüdür ve ne de eğlence günüdür. Bu güne mahsus olmak üzere Âşûrâ veya başka bir şey pişirmek ve dağıtmak asılda bu günü bir sevinç günü yapma çabalarına sahip olan Ehli Beyt düşmanların uydurdukları bir bidattir.

Binaen aleyh Müslümanlar bu bidate ve bütün bidatlere iştirak etmeleri elbette caiz değildir. Allah-u Âlem.

NAKİL KÜRSÜSÜ-Tarık Ebu Abdullah

5 yorum:

  1. gelen aşureleri ne yapıyorsunuz merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek tük geliyor inşeAllah bjnda bizim bir sorumluluğumuz yoktur ancak uygun bir ortamda anlatmak gerekir,
      İkramda sakınca yok, sakınca bunu ibadet kastı ile yapmak,

      İlla böyle bir ikram yapılmak isteniyorsa bunu bidatçilere benzememek için Muharrem harici bir günde yapmak ve ibadet kabuk ederek yapmamak dahs doğrudur Allahu A'lem.

      Sil
    2. Namazın ibadet olduğunu düşünemeyenler bunun ibadet olduğunu hiç düşünemez,gelenek görenek artık aşure Türkiyede.

      Sil
    3. Hangi gelenek ve görenek uygulamasının ardından "Allah kabul etsin"temenninisi yapılıyor?
      Böyle söylemeleri zaten ibadet olarak algıldıklarının işareti Allah islah etsin, cahillerden olmaktan Allah'a sığınırız...

      Sil
  2. hatice i kübra23 Ekim 2015 06:38

    Allah razı olsun ablacım bu paylaşım için. Bunun bidat olduğunu bilmiyordum öğrenmiş oldum. Allahu teala ummeti bidatlerden korusun.Amin

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur