Namaz kılmayanın tuttuğu oruç sahih değildir. Çünkü namazı terk edenin amelleri kabul görmez. İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın Bureyde (radıyallahu anhu) tahriç ettiği hadiste Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem) şöyle buyuruyor: “Kim ikindi namazını terk ederse ameli boşa çıkmıştır.”
Buna ilaveten sahih görüşe göre namazın terki küfürdür. Ve kâfirin ibadeti sahih değildir. Namazın terkinin küfür olduğu hususta “Namazı terk eden kimse” başlıklı cevaba müracaat edebilirsin.
Bilakis Ramazan orucunu mazeretsiz ve bilerek terk etmek kendi zatında küfürdür. İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın ibni Ömer (radıyallahu anhuma)’dan tahriç ettiği hadiste Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem) şöyle buyuruyor: “İslam beş şey üzerine bina edilmiştir: Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed Allah’ın Rasûlü olduğuna şahadet getirmek. ve namaz kılmak ve zekat vermek ve hacc yapmak ve Ramazan orucunu tutmak.”
Buna ilaveten sahih görüşe göre namazın terki küfürdür. Ve kâfirin ibadeti sahih değildir. Namazın terkinin küfür olduğu hususta “Namazı terk eden kimse” başlıklı cevaba müracaat edebilirsin.
Bilakis Ramazan orucunu mazeretsiz ve bilerek terk etmek kendi zatında küfürdür. İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın ibni Ömer (radıyallahu anhuma)’dan tahriç ettiği hadiste Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem) şöyle buyuruyor: “İslam beş şey üzerine bina edilmiştir: Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed Allah’ın Rasûlü olduğuna şahadet getirmek. ve namaz kılmak ve zekat vermek ve hacc yapmak ve Ramazan orucunu tutmak.”
Hadisin delil yönü: Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem)’in saydığı beş şey İslam’ın esaslarıdır. Bunlardan birisinin yokluğu üzerine bina edilmiş olan binanın yokluğunu da sağlar. İmam ibni Teymiyye (rahimehullah) şöyle demiştir: “Müslümanlar şahadeti getirmeyenin kâfir olacağında ittifak etmişlerdir. Ama diğer dört ameli terk edenin tekfirinde ihtilaf etmişlerdir… Bu konuda Ahmed’den gelen değişik rivayetler vardır. Bir rivayete göre beş esastan birini terk eden kâfir olur. Bu (İmam Ahmed’in ashabından) Ebu Bekr el-Mervezi’nin ve ibnu Habib gibi Malik’in ashabından bazılarının tercihidir.
İkinci bir rivayete göre sadece namaz ve zekâtı terk eden kâfir olur. Üçüncü bir rivayete göre sadece namazı terk eden ve zekât vermemek için devlet imamına karşı savaşan kâfir olur. Dördüncü bir rivayete göre sadece namazı terk eden kâfir olur. Beşinci bir rivayete göre dört amelden birini terk etmesiyle kâfir olmaz. Bunlar hepsi seleften maruf olan sözlerdir. El-Hakem bin Uteybe şöyle demiştir: “Kim namazı kasten terk ederse kâfir olur. Kim zekâtı kasten terk ederse kâfir olur. Kim haccı kasten terk ederse kâfir olur. Kim Ramazan orucunu kasten terk ederse kâfir olur.” Ve Said bin Cubeyr şöyle demiştir: “Kim namazı kasten terk ederse Allah’ı inkâr etmiştir. Kim zekâtı kasten terk ederse Allah’ı inkâr etmiştir. Kim Ramazan orucunu kasten terk ederse Allah’ı inkâr etmiştir.” (Mecmuu’l-Fetava 7/302)
Evet! Cumhur ulemaya göre Ramazan orucunun terki ancak farziyetini inkâr etmekle beraber küfürdür. Lakin selef yanında bu husus ihtilaflıdır. Delillerin desteklediği ise beş esastan birinin terki küfür olmasıdır.
Binaen aleyh namaz kılmayanın orucu sahih değildir. Allah-u Âlem.
Nakil Kürsüsü - Tarık Ebu Abdullah
Yaşadığımız toplumda namaz kılmayan ancak oruç tutan nice insan var inşeAllah bu bilgiler onlara da ulaşır, Allah oruçlarımızı ibadetlerimizi kabul buyursun amin.
YanıtlaSilInşaAllah Ablacım InşaAllah. Rabbim zurriyetimizi kendisine secde etmeyen kimseler kılmasın.
YanıtlaSilAllaha şükür namazımı da kılıyorum orucumu da tutuyorum ama kendimi cennetlikler arasında da görmüyorum günahımız çok belki namaz kılmıyan oruç tutmayan birisi benden daha iyi olur o benden önce cennete gidebilir önemli olan iyi insan olmayı basarabilmek,dedikodu,gıybet,yalan,zina bunlardan uzak durmak en önemlisi.
YanıtlaSilNeslihan hanım hoşgeldiniz :)
SilSiz meseleye hümanist yaklaşmışsınız ama bizlerin meseleyi nasıl gördüğü değil Rabbimizin nasıl gördüğü önemlidir çünkü hüküm onundur bizler buna inanmak ve itaat etmekle yükümlüyüz,
Allah azze ve celle şöyle buyuruyor:
"Erkek veya kadın, kim mümin olur da güzel amellerden işlerse, işte onlar cennete girerler. Zerre kadar da haksızlığa uğratılmazlar."
Nisa suresi 124. ayet meali
İyi işlerin kabul şartı bu işleri mu'min olarak işlemektir, mu'min olmak ise Rabbimizin bize emrettiklerini yapmakla mümkündür. Namaz ise bunların en başında gelir, namaz kılmayan bir insan namaz kılan bir müslümandan daha üstün olamaz bu bizim görüşümüz değildir Allah subhanehu ve Teala bunu böyle bildirmiştir.
Namaz kılmayan bir insan hangi iyiliği yaparsa yapsın bu ayet mucibince onun yaptığı hiç hükmündedir Allah ona karşılığını dünyada verir ancak onun ahirette nasibi yoktur. Yukarıdaki ayetin tefsirini okumanızı öneriyorum o zaman bu meseleyi çok daha iyi anlayacaksınız inşeAlllah.