İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

13 Temmuz 2012 Cuma

VİŞNE REÇELİ NASIL YAPILIR?

 "Ey iman edenler, rüku edin, secdeye varın, Rabbinize ibadet edin ve hayır işleyin, umulur ki kurtuluş bulursunuz."
 (Hac suresi 77.ayet meali)
Allah'ın adıyla başlarım...
Rabbimiz öyle güzel nimetler vermiş ki,hangisini anlatalım,hangisini sayalım?her konuda olduğu gibi bu konuda da aciziz.
"O size kendisinden isteyebileceğiniz her şeyi verdi. Eğer Allah'ın nimetlerini sayacak olursanız, onları bitiremezsiniz. Kuşkusuz insan çok zalim ve son derece nankördür."
(İbrahim suresi 34.ayet meali)
Rabbim bizleri kainata basiret gözü ile bakan,acziyetinin farkında olup Rabbinin kudreti  karşısında saygı ile eğilenlerden,rüku edenlerle beraber rüku eden, razı olduğu kullarından eylesin(amin).
Bizim evin en sevilen reçelidir vişne reçeli.Hiç bir reçeli de vişne reçeli kadar fazla miktarda pişirmem.Vişne reçelinin daha ikinci günde en küçük kavanoz bitti :)
Yanlış anlaşılmasın küçük kavanoz dediğim resimlerde görülen değil,fındık ezmesi kavanozlarından.
Reçelimizin hepsi 3kg.dan fazla oldu,elhamdulillah,Rabbim şükürden mahrum olan zavallılardan eylemesin(amin).
Vişneleri, evimizin önünde,  bahçesinden topladığı vişneleri satan amcadan aldık.Tek elden bize ulaştığı için olsa gerek olması gerektiği kadar fire verdi.
Bizim ev ahalisi reçelin tanesinden çok suyunu sevdikleri için sulu bir reçel hazırladım.Hiç su konulmadan vişne reçeli yapmak pekala mümkün,ancak ben, sulu olması için içine ekstradan su ilave ettim.Su konulmazsa pişme süresi daha az olabilir,ayrıca şeker miktarı da bir bardak eksiltilebilir.
Şimdi de geçelim vişne reçeli tarifimize...

VİŞNE REÇELİ İÇİN MALZEMELER
4 kg.vişne,
12 su bardağı toz şeker,
2,5 su bardağı su,
1/4 çay kaşığından az tuz,
1 çay kaşığı limon suyu,
VİŞNE REÇELİNİ NASIL HAZIRLADIM?
*vişneleri yıkayıp sap ve yapraklarından ayıkladım(vişneler fazla fire vermemişse ayıklanıp çekirdekleri çıkınca 3,5 kg.kadar kalıyor),
*yıkayıp dezenfekte ettiğim temiz küçük uçlu tornavidanın ucu ile vişnelerin çekirdeklerini çıkarıp,vişneleri geniş ve derin bir tencerede biriktirdim,
*çekirdeklerinden ayırdığım vişnelerin üzerine şekerini döktüm,
tencerenin kapağını kapatıp 4-5 saat beklettim,
*bekleyen şekerli vişnelere suyunu ve tuzunu ekleyip tencereyi ocağa koyup altını yaktım,
 *kaynamaya başlayınca üzerinde biriken keflerini kevgirle aldım,
reçelimiz piştiği sürece üzerinde biriken keflerini almaya devam ettim,
*reçel iyice köpürüp tencerenin boyuna yaklaşınca altını hafif kıstım,köpükler inince yeniden ısıyı yükselttim,bu şekilde kontrollü pişen reçelde iri gözler olmaya başlayınca limonsuyunu ilave ettim,
*yaklaşık 1 saat kadar(su ilavesi az veya hiç yoksa,vişne miktarı daha az ise bu süre daha kısa olacaktır) pişen vişne reçelinin son kez kenarda kalan köpüklerini tekrar alıp reçelin altını kapattım,
*reçel sıcakken temiz ve kuru cam kavanozlara yerleştirdim,bir kaç gün ağızları tülbentli olarak (gece hariç)kapaklarını kapatmadan beklettim,sonra kapaklarını kapatıp güneş almayan mümkünse serin bir yerde(buzdolabı hariç) muhafaza ettim,

reçelimiz soğur soğumaz yenmeye hazırdır kolay gelsin,afiyet olsun. 
Resimleri seçmekte bir hayli zorlandım,seçtiklerimin de gönlünü yapmak için hepsini kullanmak istedim :)
Sofranız bereketli,şükrünüz bol,hayır dualarınız makbul,günleriniz hayır olsun.
aşağıdaki resimde son resim olsun :) en Emin'e emanetsiniz...
 NOT:Reçelinizin renginin parlak olması için,reçeli pişirmeye başlamadan önce,içine az da olsa mutlaka su ilave edin.

11 yorum:

  1. reçelllerin sultanı bence ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım,
      teşekkür ederim,ben bu sultanlığı portakal reçeli ile beraber ikisine paylaştırıyorum :)
      benden de sevgiler...

      Sil
    2. evet bunu bilmiyordum teşkür

      Sil
  2. Hayirli cumalar.. Visne recelini bende cooook severim. :) Resimlerde cook guzel gorunuyorlar secememekte haklisin ablacim. sana vede ailene afiyet olsun. ben tr varinca annecigime yaptiririm insaALLAH :) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım,
      bu saatte yazıyorum,günübirlik yapılan il dışı ziyaret sonucu gece eve dönünce sabah namazını kılıp öyle yatmak istedim,beklerken yazıyorum :)yatarsam kalkmam zor olur,

      acaba ay sonuna kadar vişne kalır mı?zamanı çok çabuk geçiyor,şimdiden annene söylesen iyi olur :)
      olmadı bize gel,ben sana ikram edeyim :)
      sevgilerimle canım kardeşim benim...

      Sil
  3. aa canım ben de bugün vişne reçeli yaptım :) ellerine sağlık,allahım ağız tadıyla tüketmeyi nasip etsin inş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amiin Goncacım,
      senin de ellerine sağlık,
      sevgilerimle...

      Sil
  4. esselamun aleyküm yüce Rahmana ne kadar şükretsek az şu minnacık meyveden nasılda böyle enfes bir renk çıkıyor ALLAHU EKBER
    ablacım dün akşam reçelini yaptım ama çok fazla taştı ben reçelim çok azdı sadece 1 kavanoz çıktı taşmasaydı 2 kavanoz çıkardı ama nasip
    ben dün akşam kompostoda yaptım şimdi ablacım şöyle bir sorum var benim çocuklar taneleri pek yemediler birde reçelde çok fazla taneli oldu ben bu taneleri ve kompostodaki taneleri çıkarıp pestil yapabilirim cevabın için teşekkürler Allahım razı olsun selam ve dua ile....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim,
      reçelin taşmaması için sürekli başında durman ve yapılışında tarif ettiğim gibi geniş ve derin bir tencere kullanman lazım,
      demek seninkiler de tanelerini istemiyorlar,suyu fazla olması için su ilave etmen gerekiyordu,ancak su ilave etmiş de olsan taştığı için suyu gitmiş taneleri kalmış :(

      dediğin şekilde de pestil olur,fazla taneleri değerlendirmiş olursun,ama çok tatlı olmasın,yoksa bezden çıkarmakta ve kesme de zorlanırsın,
      kolay gelsin,afiyet olsun,hayırlı ramazanlar,sevgiler...

      Sil
  5. tugba ve kuzusu7 Temmuz 2014 17:50

    Hıımmm çok beğendim hemen tlfonuma kaydettim.rengi muhteşem olmuş.bizim reçelleri annem yapıyor sağolsun ama müsait olunca kendim yapmak istiyorum. şimdiden tarifimiz hazır olsun dimi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim reçelleri de yıllarca annem, kaynanam yaptı sağolsunlar, ama artık sıra bizde,
      laf aramızda sanki bizimkiler daha mı güzel oldu ne :) zannediyorum kendim yaptığım için böyle hissediyorum :)
      kendi elinle hazırlamanın vesile olduğu ekstra bir mutluluk var elhamdulillah, inşeAllah senin reçelin de en az bunun kadar güzel olur, inanıyorum,
      kolay gelsin, sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur