İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

23 Eylül 2010 Perşembe

BULGURLU KÖFTE (KAYNANAMIN KÖFTESİ)

           Yüceler yücesi Rabbimin er-Rezzak ismiyle başlarım…

Kaynanamdan öğrendiğim,bir köfteyi yapım aşamaları ile sizlerle paylaşmak istiyorum.

Kaynana kelimesini kullanmayı tercih ediyorum,

her nedense kayınvalide kelimesi bana biraz yapmacık geliyor.Kaynana denilince de  nedense hep kötü bir çağrışım yapıyor,ancak ben böyle düşünmüyorum,

kaynanam benim ikinci annem,oğluyla bir hayatı paylaştığınız insan bence annemizden sonra ikinci annemiz olmalıdır.Pek çok sevdiği,

canından bir parça olan evladını sizinle paylaşıyorsa anneniz olmayı da hakediyordur bence…

Eşim Malatyalı,bu köfte orada çok bilinen analı kızlının hamuru ile hazırlanır,içli köftesinin içinde soğan olduğu için analı kızlının hamurunda  

bu köfteden farklı olarak soğan kullanmazlar.

Annem etsizini yapardı,evlendikten sonra kaynanamdan bu köftenin yapılışını gördüm,eşim çok sevdiği için nasıl yapıldığını öğrendim.İstisnanız bu köfteyi kim yediyse çok beğendi.Belki biraz abarttım :) ailemiz dışında yiyenleri kastediyorum,bizim evde büyük oğlumun pek arası yoktur :(

 

 

Lafı biraz fazla uzattım,dilerseniz köftemizin yapılışına geçelim.

             MALZEMELER:

  az yağlı veya yağsız kıyma(kıyma sinirli etle çekilmiş olursa köfteniz dağılmaz),

 

kıymadan,biraz daha fazla olmak üzere,az miktarı ince bulgur olacak şekilde orta bulgur(veya sadece orta bulgur,kaynanam sadece orta bulgur kullanıyor 

ben de bu tarifte öyle yaptım,ancak daha kolay yoğurup şekil vermek için az miktarını ince bulgur olarak hazırlayabilirsiniz veya şöyle söyliyeyim,

orta bulgurun 1/5'i kadar ince bulgur),

bir adet orta boy rendelenmiş kuru soğan,

Tuz, karabiber, bulguru biraz yumuşatıp, malzemeleri birbirine tutturacak kadar soğuk su,

1 yumurta.

                YAPILIŞI:

Malzemeler yumurta hariç yoğurma kabına alınır,azar azar soğuk su ilave edilerek yoğrulur,sonra içine bir yumurta kırılır,

elle şekil verilecek hale gelinceye kadar yoğurmaya devam edilir rahatça şekil verilecek kıvama gelince yuvarlak köfteler yapılır.

Tencereye köfteleri haşlayacak kadar su konulur, kaynayınca tuz atılır ve köfteler yavaş yavaş suya bırakılır. 5-6 dk. kaynatılır.

Köfteler bu şekilde kızartılarak yenildiği gibi haşlanmış haliyle de yenilebilir. Bu şekilde de çok lezzetli ve hafif olur.


Suyu süzülür. Köftenin suyu dökülmez. Et suyu olarak çorbalarda kullanılabilir. Diğer tarafta 4-5 adet yumurta bir kase içine kırılır. 

Biraz çırpılıp yumurtalar birbirleriyle karıştırılır. Fazla çırpılmaz çünkü; fazla çırpılan yumurtalar sulanır, köftelerin üzerinde durmaz. 

Köfteler yumurtanın içine konulup yumurtaya bulanır.

Yumurtaya bulanan köfteler çatal yardımıyla tavadaki kızgın yağa bırakılır. Bir kaç saniye sonra köfteler çevrilir. 

Eğer köfteler birkaç saniye içinde çevrilmezse üstte kalan yumurta akar.

Çevrilen tarafı kızardıktan sonra yeniden çevrilir,diğer tarafı da kızartılır.
Her iki tarafı da kızaran köfteler sıcak olarak servis yapılır.

 

1 yorum:

  1. bloğunu dikkatli br şekilde inceledim ve çok başarılı buldum arkadaşım.ellerine gönlüne sağlık...özellikle rulo pastaların enfes...aslında tüm tariflerin hakkı verilerek yapılmış..ve... bulgulu köfteye bayıldım.mutlaka deneyeceğim..tüm paylaşımların için Allah razı olsun.hayırlı ramazanlar bereketli iftarlar diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur